نه-تنها-پنجشیر،-بلکه-برای-افغانستان-می‌جنگیم

احمد مسعود ایستادگی پنجشیر در شمال افغانستان را ایستادگی نمادین برای کل افغانستان توصیف کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ احمد مسعود، فرمانده نیروهای مردمی در مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی تایید کرد که در حال گفت‌وگو با نمایندگان طالبان است.

وی گفت که تجربه نظامی کافی برای دفاع در پنجشیر موجود است؛ اما صرفا برای دفاع از جغرافیای پنجشیر نمی‌جنگیم، بلکه برای تمامیت ارضی و ارزش‌های اسلامی و ملی در جغرافیایی به نام پنجشیر می‌جنگیم.

آقای مسعود گفت که با تمام تلاش در پی آن هستند تا دولتی در افغانستان سر کار بیاید که هم با خود و هم با دنیای بیرون در صلح باشد و به انزوا نرود.

به گفته وی؛ کوشش ما این است که به طالبان این را برسانیم که با یک دگراندیشی، نظامی بسازیم تا برای جامعه جهانی و منطقه و مردم افغانستان‌قابل قبول باشد.

احمد مسعود افزود که به وضوح به نماینده طالبان گفته است که حرف ما به نفع تحریک طالبان نیز است. بنابراین، هنوز فرصت هست تا از یک بحران بزرگ جلوگیری شود.

 مسعود تایید می‌کند که طالبان از او خواسته‌اند به آنها بیعت کند اما خواست ما کلان و به خاطر کل افغانستان است. ساختار حکومت باید به گونه‌ای باشد که همه مردم افغانستان خود را در آن ببینند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صحبت با رسانه‌ها گفت که مشکل کوچکی در پنجشیر وجود دارد که به اعتقاد او ۸۰ درصد آن با گفت‌وگو حل خواهد شد. آقای مجاهد درباره جزئیات مذاکرات توضیحی نداد.

این درحالی است که احمد مسعود با جمعی از نیروهای مردمی و دولتی از جمله امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور، که به پنجشیر پناه آورده اند، جنبش مقاومت در برابر طالبان را اعلام کرده‌اند.

نه تنها پنجشیر، بلکه برای افغانستان می‌جنگیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد