نهاد-های-استخباراتی-از-رسانه-های-نیمروز-سو-استفاده-می-کنند

نی: عدم همکاری مقامات ولایت نیمروز با رسانه ها باعث شده تا نهاد های استخباراتی از رسانه های این ولایت علیه حکومت افغانستان سو اسفتاده نمایند.

به گزارش افغان نیوز: مجیب خلوتگر، رییس اجرایوی نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، امروز پنج شنبه(19، میزان) طی یک کنفرانس خبری در رابطه به وضعیت رسانه ها ولایت نیمروز اظهار داشت که این نهاد هر چند ماه، وضعیت رسانه های یک ولایت افغانستان را مورد بررسی قرار میدهد و بررسی ها از وضعیت رسانه های ولایت نیمروز نگران کننده می باشد.

وی افزود؛ در ولایت نیمروز ۱۶ رسانه وجود دارد که از این میان ۶ رسانه مسدود و ده رسانه دیگر با وضعیت بد اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

خلوتگر گفت: یکی از نگرانی های جدی این است که والی ولایت نیمروز با رسانه ها همکاری نمی کند و هر چند ماه فقط یک بار با رسانه ها نشست دارد.

آقای خلوتگر تصریح کرد که مقامات ولایت نیمروز در بسیاری موارد حتی حاضر به دادن اطلاعات و مصاحبه با رسانه ها نیستند و قانون آزادی بیان و اطلاعات را بصورت آشکارا نقض می کنند و هیچ گونه بررسی از این وضعیت نیز وجود ندارد.

وی گفت: ولایت نیمروز در مرز دو کشور خارجی است که مهم ترین راه های واردات مواد قاچاقی از این مرز صورت می گیرد، بنابراین نهادهای استخباراتی در تلاش تحت تاثیر قراردادن رسانه های این ولایت هستند.

خلوتگر اظهار داشت که نهادهای استخباراتی با سواستفاده از وضعیت بد اقتصادی رسانه های نیمروز میخواهند با پرداخت پول، نشریات آنها را علیه حکومت افغانستان جهت دهد.

اگر به وضعیت رسانه های نیمروز توجه نشود تا سه ماه دیگر این ده رسانه نیز مسدود خواهند شد.

نهاد های استخباراتی از رسانه های نیمروز سو استفاده می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد