نهاد-های-امنیتی-در-آستانه-فروپاشی-قرار-دارد

رئیسان پیشین امنیت ملی در واکنش به حمله روز گذشته بر شفاخانه سردار محمد داودخان، نوشته اند که مقام های دولتی از نیروهای برای تامین امنیت خانواده هایشان استفاده میکنند و نهاد های امنیتی در آستانه فروپاشی قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل وامرالله صالح روئسای پیشین امنیت ملی با انتقاد از عملکرد ضعیف نهاد های حکومتی نوشته اند که سیاست های نادرست دولت، این نهاد ها را در لبه پرتگاه قرار داده است.
رحمت‌الله نبیل در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته است: مسئولان بلندپایه ما به‌جای تجزیه و تحلیل از اوضاع پیچیده کشور و آمادگى‌هاى لازم براى دفع توطئه‌هاى دشمن، علیه یکدیگر توطئه می‌کنند".

وی تصریح کرد که سربازان نیروهاى امنیتى و دفاعى افغانستان با وقار و شجاع هستند، اما دولتمردان کشور وابسته، ترسو و جبون. به همین دلیل بیشتر خون می‌دهیم، بیشتر خون می‌شوییم و بیشتر خون می‌خوریم و وطن‌مان بیشتر ویران می‌شود.»

امرالله صالح در نامه سرگشاده به سران حکومت وحدت ملی نوشته است که نهاد های امنیتی از هم پاشیده، اما گفته نمی‌خواهم جزئیات ارائه کنم، اگر حرف  من را باور ندارید از مردم و همکاران بین‌المللی ما بپرسید که چه نظری دارند.

وی در ادامه این نامه با اشاره به به استعفای خود در سال 2010 و در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی خاطرنشان کرد که در سال 2010 به خاطر شلیک یک راکت بسوی لویه جرگه استعفا کردم و به زعم بسیاری‌ وادار به استعفا شدم.

صالح ادامه داده که در زمان ماموریت خود در اداره امنیت ملی، نیروی ضربت برای عملیات‌های ویژه را ایجاد کردم و هیچ‌گاه از آنها در کارهای غیرضروری و غیرکاری استفاده نکردم.

وی تصریح کرد: اما حالا همان نیروهای ضربت توسط مقامات مختلف دولتی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. حتی از آنها برای مراسم عزا و عروسی نیز استفاده می‌شوند. این یک نمونه بسیار کوچک است. از همان نیروها برای مراقبت و حتی محافظت اطفال و خانواده مقامات استفاده می‌شود، از صدها مورد تنها یکی از آنها را در این یاداشت نوشتم.

رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان خطاب به سران حکومت وحدت ملی گفت: شما با ابراز امیدواری وضعیت را نمی‌توانید بهبود بخشید.

نهاد های امنیتی در آستانه فروپاشی قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد