نهاد-های-دولتی-باید-از-انحصار-خارج-شوند

کمیسیون انسجام ملی احزاب سیاسی، سازمانهای اجتماعی و جامعه مدنی افغانستان بیان میدارد که نهاد های دولتی در انحصار تنظیم های قومی و زبانی است و باید این انحصار شکستانده شود.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون احزاب سیاسی، سازمانهای اجتماعی و جامعه مدنی امروز چهارشنبه ( 17-جوزا)، طی نشست مطبوعاتی در کابل ابراز داشت، حکومت وحدت ملی باید ادارات دولتی و حکومتی را از انحصار خویش برهاند.

مسئولان این کمیسیون بیان کردند که دولت بدون در نظر داشت روابط سیاسی، حزبی و قومی، سیاست کادری دولتی را بر اساس لیاقت، تخصص و شایستگی عیار نموده و زمینه تقرر و فعالیت های ملی و مردمی در ارگانهای بلند دولتی را فراهم آورد.

حاجی محمد ابراهیم رحیمی رییس این کمیسیون میگوید:« با حضور نیروهای خارجی در کشور امنیت تامین نشده و محو تروریزم صورت نمیگیرد بلکه کشور های غربی اهداف سیاسی شان را پیش برده و حکومت افغانستان به حاشیه قرار گرفته است.

رحیمی همچنان با اشاره به حملات تروریستی اخیر در کابل اضافه کرد، رییس جمهور باید عاملان رویدادهای اخیر کابل را به پنجه قانون سپرده و محاکمه نماید.

وی گفت، اگر حکومت نمیتواند عاملان رویداد های تروریستی  حملات انتحاری کابل و ولایات را رسیدگی کند باید این کار را به مردم وا گذارد.

سید قیوم الله سادات عضو ارشد این کمیسیون میگوید؛ جنایت اخیرتروریستان در کابل باعث شد که کمیسون انسجام ملی احزاب سیاسی، سازمان های اجتماعی و جامعه مدنی کنفرانس مطبوعاتی را دایر کرده حوادث که همه شهروندان را متاثر ساخته است تا اعمال شوم و تروریستی را درماه مبارک رمضان تقبیح کند.

آقای سادات افزود، دولت افغانستان در شرایط کنونی نظر به وعده های که به مردم سپرده بود عاجز مانده و توانایی در این عرصه توانایی ندارد.

وی همچنان خاطرنشان ساخت، هدف این کمیسیون متوجه ساختن دولت و حکومت وحدت ملی به مسئولیت هایش در قبال مردم و سرنوشت افغانستان است.

این درحالی است که فساد، نا امنی و بیکاری در کشور افزایش یافته، اقتصاد کشور در حالت ضعف قرار داشته و فاصله بین دولت و ملت روز به روز افزایش می یابد.

 در چنین وضعیت سیاست نا درست مالیاتی نارضایتی های مردم افزوده و فاصله دولت با مردم را سرعت میبخشد.

قابل ذکر است که کمیسیون انسجام ملی و احزاب سیاسی، سازمانهای اجتماعی و جامعه مدنی از جامعه بین المللی و کشورهای اسلامی میطلبد، تا علیه منابع، کانون های آموزشی و حامیان گروه های تروریستی اعمال فشارنموده، مانع استفاده ابزاری از تروریزم در سیاست گردند.

نهاد های دولتی باید از انحصار خارج شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد