نهاد-های-مدنی--سرنوشت-برگزاری-انتخابات-هنوز-نامعلوم-است

شماری از نهاد های مدنی مرتبط به انتخابات، از ابهام در روند برگزاری انتخابات شاکی هستند و تاکید دارند که هنوز سرنوشت انتخابات پارلمانی نامعلوم است.

به گزارش افغان نیوز: مسئولین بنیاد انتخابات شفاف افغانستان امروز پنج شنبه در یک نشست خبری در کابل با متهم کردن حکومت به کم کاری در عرصه انتخابات میگویند که جامعه جهانی نیز در این عرصه کاری انجام نداده است.

شمس راسخ، یکی از مسئولین بنیاد انتخابات شفاف افغانستان میگوید که عدم برگزاری انتخابات پارلمانی بر وضعیت سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی کشور به شدت ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان نمود که "قانون شکنی و عدم تطبیق قانون رفته رفته به یک سنت متداول تبدیل شده است".

وی تصریح کرد که شورای ملی با آن که تاریخ اعتبار آن پایان یافته است، شکرگزار ادامه وضع موجود است و از سوی دیگر، حکومت وحدت ملی که در خلاء شورای ملی مشروع و قدرتمند، وضعیت را به سود خود دانسته و از ادامه وضع موجود راضی به نظر می رسد.

اما کمیسیون مستقل انتخابات کار روی تعیین حوزه های رأی دهی را آغاز کرده است و این در حالی است که توزیع تذکره های الکترونیک و کارت رأی دهی که از لازمه های تفکیک مرزهای ولسوالی و ولایات در حوزه های رأی دهی است، آغاز نشده و اجرای آن هم در مدت زمان یک سال ممکن نیست.

این در حالی است عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور از وجود تعهد قوی برای برگزاری انتخاباب سخن میزند.

وی میگوید که حکومت در مورد طرح استفاده از تکنالوژی در انتخابات پارلمانی پیش رو کار میکند، تا جلو تقلب را بگیرد.

نهاد های مدنی : سرنوشت برگزاری انتخابات هنوز نامعلوم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد