نهاد‌هاي-بين‌المللي-در-بخش-صلح-تجربه-موفق-ندارند

رییس جمهور غنی در واکنش به مذاکرات فشردۀ خلیل زاد با نمایندگان طالبان تصریح نمود که نهاد‌هاي بين‌المللي در بخش صلح تجربه موفق ندارند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز چهارشنبه (10، دلو) طی یک نشست بزرگ در خيمه لويه جرگه گفت که "صلح پشت دروازه‌های بسته توسط يك اقليت به نتيجه نمی‌رسد. ما صلح گذرا نمی‌خواهيم بلكه صلح پايدار می‌خواهيم".

آقای غنی در واکنش به مذاکرات فشردۀ خلیل زاد با نمایندگان طالبان تصریح نمود که نهاد‌هاي بين‌المللي در بخش صلح تجربه موفق ندارند.

اشرف غنی بر برگزاری انتخابات تأکید کرد و گفت که در كميسيون‌هاي انتخاباتي اصلاحات گسترده وارد مي‌شود، قانون انتخابات تعديل مي‌گردد و راي‌گيري در انتخابات به صورت بايومتريك خواهد بود. زیرا ما مي‌خواهم نتايج انتخابات رياست جمهوري به صورت شفاف طي دو روز با مردم شريك شود.

رییس جمهور غنی از تمام كانديدان رياست جمهوري خواست که پيشنهادهای خود را در مورد صلح شریک سازند. وی هممچنان باردیگر گفت که من شانزده ساعت در روز کار می‌کنم؛ زیرا ديگران ٢ ساعت كار نكرده‌اند.

زلمی خلیل زاد پس از مذاکرات شش روزه با طالبان در دوحه به کابل آمد و با رهبری حکومت نتایج مذاکراتش را شریک ساخت.

وی در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که به توافقاتی با طالبان دست یافته‌اند. او با تأکید بر نبود اجماع میان سیاسیون افغان در پیوند به تأمین صلح گفت که کلید صلح در کابل است.

این درحالی است که رییس جمهور غنی دو روز پیش پس از دیدار با خلیلزاد در مورد نتایج نشست قطر نیز در پیامی به مردم گفت: "ما صلح با تدبیر می‌خواهیم و نباید تجربه داکتر نجیب الله دوباره تکرار شود؛ ما به خاطری به صلح با تدبیر تاکید می‌کنیم که از تجربه داکتر نجیب الله آگاهی کامل داریم؛ ما همه می‌دانیم که به او چگونه فریب داده شد، سازمان ملل به وی تضمین تامین صلح را داد؛ اما متاسفانه به فاجعه انجامید".

نهاد‌هاي بين‌المللي در بخش صلح تجربه موفق ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد