نهم-سنبله؛-مجاهد-جهان‌-سیاست-مقعول-انتخاب-نماید

سخنگوی حکومت سرپرست به‌مناسبت نخستین سالگرد خروج امریکا و متحدانش از افغانستان، گفته است که جامعه جهانی سیاست معقول را در برابر افغانستان انتخاب نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست امروز( چهار شنبه، 9 سنبله) با نشر اعلامیه‌ای از نهم سبنله« نخستین سالروز آزادی افغانستان» یاد کرده و گفته است جامعه بین‌المللی سیاست معقول را در برابر افغانستان انتخاب نماید.

در اعلامیه آمده است که تجربه بیست سال گذشته نشان داد که هر گونه پالسی فشار و تهدید از سوی جامعه جهانی ناکام بوده و تنها باعث افزایش بحران در افغانستان گردیده است.

مجاهد اعلامیه خروج نیروهای خارجی را «پیروزی بزرگ» برای طالبان و مردم افغانستان خوانده و گفته است: «مهم این است که ارزش و اهمیت این پیروزی را درک کنیم».

در این اعلامیه تاکید شده است: «از فرصت‌های این فتح بزرگ استفاده کنیم و برای تقویت، نظم و پیشرفت نظام اسلامی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نموده و یک نظام اسلامی کاملا قوی، سوچه و مستحکم را حاکم نماییم».

مجاهد حکومت سرپرست را «نظام مشروع» افغانستان خوانده و از جامعه جهانی خواسته است که سیاست معقول را در برابر افغانستان اختیار کند، «به اراده افغان‌ها»، به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.

با این حال، سال گذشته به تاریخ نهم سنبله، آخرین سرباز امریکایی میدان هوایی کابل را ترک کرد.

قرار است که از نهم سنبله، امروز (چهارشنبه) از سوی حکومت سرپرست تجلیل صورت گیرد. حکومت سرپرست این روز را رخصتی عمومی اعلام کرده و شب گذشته نیروهای امنیتی امارت با شلیک‌های هوایی جشن گرفتند.

نهم سنبله؛ مجاهد: جهان‌ سیاست مقعول انتخاب نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد