نور-به-اشرف-غنی-تبریکی-و-عبدالله-را-به-خون‌سردی-فرا-خواند

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی ضمن استقبال از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی محمد اشرف غنی، تاکید کرد که خلق هرگونه بحران از سوی تیم ثبات و همگرایی به نفع دشمن است.

به گزارش افغان نیوز: عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی شب گذشته (29 دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که با وجود تمام چالش‌ها و موانع، اعلام نهایی نتایج یک گام مهم بسوی مردم سالاری دانسته می‌شود. این پیروزی را به مردم رنجدیده افغانستان و شخص رييس جمهور محمد اشرف غنی مباركباد می‌گویم.

وی ابراز اميدواری کرده که با شکل گرفتن حکومت جدید وضعیت سیاسی و اقتصادی كشور بهبود يافته و افغانستان بسوی ثبات و شكوفايى سوق داده شود.

آقای نور تاکید کرده:"اكنون چشم امید ملت عزیز ما به نتیجه پروسه صلح با تحریک اسلامي طالبان دوخته شده است. آرزومندیم با تشکیل اجماع و اتحاد ملی، در این روند حیاتی نیز پیروز میدان صلح و امنیت شویم."

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی بیان داشته که با توجه به جامعه متکثر و متنوع افغانستان، حكومتی با قاعده وسيع و از نتیجه حضور پر رنگ همه اقوام و گروه‌هاى مطرح تشكيل گردد و نظام به مشروعیت و ثبات بیشتر برسد تا اقوام مختلف و با هم برادر افغانستان خود شان را در حكومت آينده ببینند.

نور همچنین گفته که خلق خشونت و چالش به هیچ صورت به خیر ملت نبوده و "از تيم محترم ثبات و همگرايي به رهبری داكتر عبدالله انتظار می‌رود كه از ایجاد بحران اجتناب نموده انرژی شان را صرف تامین صلح و امنیت نمایند. همین‌گونه از مردم شرافتمند و با عزت افغانستان تقاضامندیم که آرامش، اتحاد و همبستگی‌شان را به مقصد وحدت ملی و تقویت نظام مردم سالاری حفظ کنند."

به گفته او، انتخابات شكست و پيروزی در پی دارد. ولی‌ در شرایط کنونی کشور بیشتر از هر زمان دیگر به وحدت ملی و همدلى نیازمند می‌باشد. بدون‌‌ تردید خلق کردن بحران بزرگ‌ترین ضربه را به دستاوردهای چندین ساله دوره دموکراسی زده‌ و تبلیغ آن به نفع دشمنان کشور خواهد بود.

این در حالی است که رهبر تیم ثبات و همگرایی، لحظاتی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، تصریح نمود که تقلب‌کاران روی سیاه تاریخ افغانستان هستند و ما حکومت همه‌شمول را تشکیل می‌دهیم.

نور به اشرف غنی تبریکی و عبدالله را به خون‌سردی فرا خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد