نور-حاضرم-در-مشوره-با-محقق-و-دوستم-از-کشور-دفاع-کنم

عطامحمد نور می‌گوید که حاضرم بدون شکل‌دهی حکومت «ملوک‌الطوایفی» در هم‌آهنگی با مارشال دوستم و محمد محقق برای دفاع از افغانستان تلاش کنم.

به گزارش افغان نیوز؛ عطامحمد نور، رهبر جمعیت اسلامی، روز شنبه(۲۲ جوزا) در یک یادداشت فیسبوکی نسبت به قضایای اخیر شمال کشور واکنش نشان داد.

آقای نور در این یادداشت گفته است: «من با محترم مارشال عبدالرشید دوستم نه‌تنها مشکل ندارم بلکه دوست دارم در مشوره و هم‌آهنگی با ایشان و محترم استاد حاجی محمد محقق، مطابق یک پالیسی روشن بدون شکل دهی حکومت ملک‌الطوایفی برای دفاع از سرزمین خویش به پیش برویم».

به باور آقای نور، «مارشال دوستم حق دارد تجهیزات و امکاناتی را که از برخی کشورها بدست آورده است، به نمایش بگذارد و از آن در دفاع از وطن استفاده کند، اما ما به دفاع جمعی و بسیج کلان نیاز داریم.»

رهبر جمعیت اسلامی همچنان نوشته است: این یاد داشت برای آنانی است که شاید از قضایای گذشته و امروز کم‌تر آگاهی دارند نه برای آنانی که آگاه اند و آگاهی شان را کتمان می‌کنند.

آقای نور وعده سپرده که به‌زودی تا روزهای آینده برمی‌گردد و در کنار مردمم مانند همیشه باقی میماند و تصامیم بعدی را مطابق منافع مردم اتخاذ می‌کند.

این درحالی است که مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان که در بزرگ‌راه جوزجان_سرپل در میدان نبرد حضور یافته است، روز گذشته در یک نشست امنیتی، گفت که جنگ شمال را «جنرالان متقاعد پاکستانی» و «القاعده» رهبری می‌کند.

شماری از نیروهای امنیتی در میدان نبرد می‌گویند که طالبان به دستور «شیخ‌های پاکستانی» وضعیت را در ولایت‌های سرپل و جوزجان پیچده‌تر کرده‌اند. 

به گفتۀ آنان، در جریان عملیاتی که از چند روز به این‌سو در این مسیر جریان دارد، طالبان از بخش‌های مسیر بزرگ‌راه جوزجان_سرپل فرار کرده‌اند.

نور: حاضرم در مشوره با محقق و دوستم از کشور دفاع کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد