نور-ما-نمی‌توانیم-روی-شانه‌های-خارجی‌ها-سوار-شویم

عطا محمد نور می‌گوید که ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم روی شانه‌های خارجی‌ها سوار شویم و به رفاه برسیم، بهتر است روی پای خود ایستاد شده و فردای مان را بسازیم.

به گزارش افغان نیوز؛ عطا محمد نور، رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، شب سه‌شنبه(۹، سنبله) در واکنش به خروج کامل نیروهایی امریکایی از کشور در برگه فسبوک‌اش نوشت که امریکا پس از بیست سال، افغانستان را بدون هیچ چشم اندازی نسبت به آینده آن ترک کرد.

وی افزوده که امریکا مهره‌های مفسد و بی‌ریشه شان را بارها بر گرده‌های مردم سوار کرده و دموکراسی را به مسخره گرفتند. همچنان ریشه فساد را توسط «تامی» هایی چاق کردند. گفتند علیه فحشا مبارزه می کنیم، اما بوی گند فحشای شرکای شان از ارگ بلند و «ویسکی‌بای» های وزیر اکبر خان شهره جهان شد. 

به گفته وی؛ امریکایی‌ها حقوق بشر، حقوق زن و آزادی بیان همه را زیر پا کرده و فرار کردند. به نیروهای شجاع افغانستان پشت کردند.

آقای نور می‌نویسد که ضمن زمینه سازی فرار دادن مغزها، زنان و جوانان این کشور را جلو لینز دوربین های دنیا تحقیر و توهین کردند. می‌گویند همکاران مان را نجات دادیم. مگر 100 هزار نفر همکار داشتید؟ مگر 35 میلیون جمعیت با شما همگام ارزشهای دموکراتیک نبودند؟

عطا محمد نور می‌گوید که اکنون فصل جدیدی در تاریخ کشور رقم خورده است. طالبان با آموختن از تجربه‌های تلخ گذشته، زمینه را برای تشکیل حکومت فراگیر مساعد بسازند. زیرا انحصار قدرت و ادامه بحران، افغانستان را به جایی می‌کشاند که این بیست سال همه شاهد آن بوده‌ایم.

به باور وی؛ افغانستان باید متکی به خود باشد، پایان حضور نیروهای نظامی بین‌المللی را نیز به عنوان آغاز افغانستان متکی به خود حساب می‌کنیم، اما با این فرض که طالبان با شکل دهی حکومت فراگیر، زمینه‌ی انتخابات و احترام به دموکراسی و حقوق بشر را تقویت بخشند. 

نور در اخیر تاکید داشت که ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم روی شانه‌های خارجی‌ها سوار شویم و به رفاه برسیم، بهتر است روی پای خود ایستاده شویم و فردای مان را بسازیم.

این درحالی است که وزیر خارجه امریکا با اشاره به پایان پروازهای نظامی کشورش از افغانستان، تاکید داشت که فصل جدیدی از تعامل آغاز شده است.

نور: ما نمی‌توانیم روی شانه‌های خارجی‌ها سوار شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد