نور-هنوز-با-ارگ-به-توافق-نرسیده-ایم

عطا محمد نور در صفحۀ رسمی فیسبوک اش نوشته که خبرهای برکناری من از ولایت ولایت بلخ، بی اساس بوده و صلاحیت توافق جمعیت اسلامی با ارگ را صلاح الدین ربانی دارد.

به گزارش افغان نیوز: عطا محمد نور، والی بلخ در صفحۀ رسمی فیسبوک خود نوشته است، خبرهای که در خصوص کنار رفتن من از ولایت بلخ، در رسانه ها و صفحات اجتماعی به نشر رسیده است، بی اساس می باشد.

پیش از این، شماری از رسانه ها به نقل از منابعی در ارگ گزارش داده بودند که ارگ با آقای نور به توافقی دست یافته که بر مبنای آن محمد اسحاق رهگذر به حیث والی جدید بلخ معرفی شده است و در آغاز سال جدید کار شان را رسما شروع می کند.

 این در حالی است که آقای نور به تازگی گفته است؛ تا زمانی که شرایط جمعیت اسلامی برآورده نشود، "هیچ معاملۀ پیدا و پنهان در کار نخواهد بود."

عطامحمد نور همچنان گفته است که صلاحیت توافق جمعیت اسلامی با ارگ را صلاح الدین ربانی دارد. آقای ربانی همزمان که سرپرست وزارت خارجه افغانستان است، رهبر جمعیت اسلامی هم است.

رهبران جمعیت اسلامی خود را شرکای مساوی در تشکیل و رهبری حکومت وحدت ملی می خوانند.

با گذشت بیش از سه ماه از برکناری عطامحمد نور از سمت ولایت بلخ از سوی ریاست جمهوری،‌ آقای نور همچنان رهبری ولایت را در دست دارد. آقای نور ادعا دارد که ارگ صلاحیت برکناری وی را ندارد.

نور: هنوز با ارگ به توافق نرسیده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد