نور-و-ربانی-توسعه-جبهه‌-مقاومت-گزینه-بعدی-ماست

رهبران حزب جمعیت اسلامی افغانستان ضمن تاکید بر گفتگو به طالبان هشدار دادند که اگر از راه زور حاکمیت کنند، توسعه جبهه‌ مقاومت در سراسر کشور گزینه بعدی ماست.

به گزارش افغان نیوز؛ عطامحمد نور، رهبر انشعابی حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که گفتگو با رهبران سیاسی برای شکل‌گیری حکومت فراگیر ادامه دارد و اگر این کار نتیجه ندهد، توسعه جبهه مقاومت مردمی از گزینه‌های بعدی او است.

آقای نور افزوده که اگر طالبان بخواهند از راه زور بر مردم حاکمیت کنند، به این امر ملتفت شوند که تنها با جبهه پنجشیر روبرو نخواهند بود و دامنه‌ی این جبهه افغانستان را فرا خواهد گرفت.

وی می‌گوید که احمد مسعود و سایر سنگر داران جبهه مقاومت ملی در این مبارزه دشوار، تنها نیستند، بل‌که از بلخ تا قندهار، از بدخشان تا هرات و از هرگوشه‌ی این سرزمین، مردم آزاده در کنار آنان قرار دارند و قرار خواهند گرفت.

در همین حال، صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی نیز با نشر ‌ویدیویی در صفحه فسبوک‌اش گفته است که مقاوت مردمی در پنجشیر برای آزادی و عدالت بوده و طالبان نباید بالای آن حمله مسلحانه کنند.

وی ضمن تاکید بر گفتگو هشدار داده است که در صورت حمله بر جبهه پنجشیر، جبهاتی در سایر ولایت‌های افغانستان نیز شکل خواهد گرفت.

این درحالی است که نیروهای جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود و امارت اسلامی طالبان مدعی اند که در پی چند روز نبرد، تلفات سنگینی به یکدیگر وارده کرده‌اند.

نور و ربانی: توسعه جبهه‌ مقاومت گزینه بعدی ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد