نورستانی-برخی-از-تیم‌های-انتخاباتی-دچار-سوءتفاهم-شده-اند

رییس کمیسیون مستقل انتخابات تصریح نمود که برای برخی از دسته های انتخاباتی در زمان و نحوه جمع بندی و بازشماری آرا، سوءتفاهم هایی ایجاد شده است.

به گزارش افغان نیوز: حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز یکشنبه(۱۷قوس) در نشستی عمومی به‌ منظور پاسخ‌دهی به نگرانی شماری از تیم‌های انتخاباتی گفت، در زمان و نحوه جمع بندی و بازشماری آرا سوءتفاهم هایی برای شماری از دسته های انتخاباتی ایجاد شده است.

خانم نورستانی افزود، روند انتقال مواد حساس از ولایت ها و ولسوالی به مرکز، مشکلات تخنیکی برای انتقال داده به سرور مرکزی، ایجاد راه حل بدیل، اعتراضات ناظران دسته های انتخاباتی و بسته ماندن گدام ها بر اعلان نتایج انتخابات تاثیرگذار بوده است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات ادامه داد که فرآیند تفتیش و بازشماری آرا در ۲۷ لایت تکمیل شده و بنا به اعتراضات دسته های انتخاباتی، در هفت ولایت در حدود یک هزار و ۳۷۹ محل که حدود ۵۸۷ محل آن از کمیسیون شکایات ارسال شده است، تاکنون از تفتیش بازمانده است.

وی همچنان از کاندیدان و نهادها و رهبران سیاسی خواست در روند انتخابات همکاری کنند.

 به گفته نورستانی، کمیسیون انتخابات بی طرفی خود را حفظ کرده است، با استقلالیت امور را به پیش می برد و زیر فشار هیچ کسی قرار ندارد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات با شماری از تیم‌های انتخاباتی بر سر چگونگی اعتبار بخشیدن و یا ابطال ۳۰۰ هزار رای دچار اختلاف شده‌ است.

نورستانی: برخی از تیم‌های انتخاباتی دچار سوءتفاهم شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد