نکات-مهم-سفر-رئیس-جمهور-غنی-به-استرالیا،-اندونزیا-و-سنگاپور

رئیس جمهورغنی در هفته گذشته به سه کشور (استرالیا، اندونزیا و سنگاپور) سفر کرده و در جریان این سفر با سران دولت کشور های یاد شده دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش افغان نیوز:  محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در راس یک هیئت بلند پایه دولتی سفر رسمی و دوستانه خود را به تاریخ ۱۳ حمل سال روان به به سه کشور استرالیا، اندونزیا وسنگاپور آغاز کرد.

رئیس جمهور درین سفر با مقامات و تاجران کشور های یاد شده دیدارهای جداگانه انجام داده است.

طی این دیدارها پیرامون تحکیم مناسبات دو جانبه اقتصادی و گسترش همکاری ها میان دولت ها و توضیح فرصت ها و زمینه های که در افغانستان موجود میباشد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این دور سفر رهبری حکومت؛ افغانستان را قادر میسازد تا در خانواده جهانی نقش و جایگاه خود را منحیث یک کشور پویا تثبیت نموده موقف استثنایی خود را در امر مبارزه با تروریزم و سرمایه گذاری ها درین کشور مطرح نماید.

در سفر به کشور استرالیا بحث ها و امضای موافقتنامه های همکاری های تخنیکی و ساینسی، مدیریت آب و زمین، معیاری سازی تولیدات زراعتی، دسترسی به مارکیت های جهانی، مالداری و افزایش صادرات میان مقامات دو کشور صورت گرفت.

به همین ترتیب در سفر هیئت افغانی به اندونزیا و ملاقات های که با مقامات این کشور به عمل آمد بحث های همه جانبه روی تحکیم بیشتر روابط بخصوص معارف، زراعت، تکنالوژی، احصائیه و تحصیلات عالی و همکاری های دو جانبه در عرصه تامین صلح، انکشاف و رشد اقتصادی صورت گرفت.

در دیدار رئیس جمهور کشور از مسجد جامع استقلال از سوی مسوولین مرکز اسلامی اندونزیا برساخت یک مرکز بزرگ فراگیری علوم اسلامی در افغانستان و ایجاد روابط میان علمای دو کشور تعهد صورت گرفت که در مجموع سفر هیئت افغانی به این کشور بزرگ اسلامی منتج به امضای موافقتنامه همکاری ها در بخش های معارف، احصائیه، اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ساینس و تکنالوژی و تحصیلات عالی گردید.

در سفر هیئت بلند پایه دولتی به کشور سنگاپور و دیدارها با مقامات عالی دولتی از جمله رئیس جمهور این کشور ضمن تاکید بر مبارزه علیه تروریزم و مواد مخدر از آماده گی کشورش در بخش های معارف و حکومتداری خوب و ارتقای ظرفیت به جانب افغانی اطمینان داده شد.

درین سفر ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری های تخنیکی از سوی مقامات دو کشور رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با دیپلومات ها، پروفیسوران و محصلان پوهنتون ملی سنگاپور از تشریح تهدیدات و فرصت های موجود در افغانستان صحبت های همه جانبه به عمل آورد.

نکات مهم سفر رئیس جمهور غنی به استرالیا، اندونزیا و سنگاپور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد