نگاهی-بر-مطبوعات-امروز-چاپ-کابل-چهارشنبه-۲۲-جدی-

اوضاع نابسامان امنیتی، حملات انتحاری روزانه که باعث کشته و زخمی شدن مردم بیگناه میشود و بی توجهی دولت در این زمینه از مهمترین موضوعات امروز مطبوعات امروز کابل است.

هشت صبح  در این رابطه نگاشته است: بر اثر حمله تروریستی دیروز در جاده دارالامان شهر کابل در نزدیکی پارلمان صورت گرفت، کارمندان مجلس نمایندگان و شماری از افراد بی‌گناه ملکی  کشته و زخمی شده اند.

۸ صبح می گوید: طالبان مسولیت این حمله را بر عهده گرفته و مدعی اند که هدف آنان کارمندان ریاست امنیت ملی بوده است.

این روزنامه با رد ادعای طالبان تاکید می کند که حمله انتحاری در جای صورت گرفته که کارمندان اداری شورای ملی از آن جا رفت و آمد دارند و هدف انتحار کننده کارمندان اداری پارلمان بوده است.

اطلاعات روز نیز در این مورد نوشته که ظاهراً تلفات حمله انتحاری اول اندک بوده است اما با تجمع مردم درمحل موتر انتحاری که درآن جا بود بیشترین تلفات را برجای گذاشته است.

این روزنامه می نویسد: تاکنون بر اساس آماری که وزارت صحت عامه منتشر کرده، ۲۲ تن کشته و بیش از ۷۰ نفر زخمی شده است.

به گفته روزنامه؛ این آمار در حالی منتشر می‌شود که همواره پس از این حملات، ضعف کاری نهادهای امدادگر، به‌شمول وزارت صحت عامه و پولیس کابل سبب افزایش تلفات شده است.  دست‌کم می‌توان در رقم دقیق کشته‌ها تردید کرد و به‌رغم تمایل قلبی خویش، منتظر افزایش کشته‌گان این حادثه ماند.

اطلاعات روز ادامه می دهد که در چند ماه گذشته، این پنجمین حمله‌ی خونین در شهر کابل است. پیش از آن، تروریست‌ها با حمله به دانشگاه امریکایی در همین مسیر، ۱۳ نفر را کشتند. در آن میان چهره‌های برجسته‌یی از استادان آن دانشگاه نیز حضور داشتند. در سه حمله‌ی دیگر، مهاجمان انتحاری در میدان دهمزنگ بیش از ۹۰ نفر را به خاک و خون کشاندند، در مسجد باقرالعلوم نیز با حمله به جمعیت عزادار، خانواده‌های بسیاری را برای همیشه داغدار کردند

راه مدنیت نیز نوشته است:  سفیر روسیه هم با صراحت از مذاکرات‌شان با طالبان سخن گفت. حوادث و حرکت‌های اخیر نشان از آن دارد که روس‌ها از طالبان به‌حیث یک وسیله علیه داعش استفاده می‌کنند. این کار می‌تواند عواقب غیر قابل پیش‌بینی در روابط هند و روسیه داشته باشد.

روزنامه ماندگار آورده است: به تازگی مرکز عدلی  و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری کشور، عبدالواسع روفی یکی از جنرالان پولیس به جرم دریافت رشوه و سواستفاده از صلاحیت های وظیفه یی اش به ۱۴ سال زندان محکوم شده است.

 

نگاهی بر مطبوعات امروز چاپ کابل(چهارشنبه ۲۲ جدی)

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد