نگرانی-از-تأثیر-منفی-رقابت‌های-انتخاباتی-بر-زندگی-مردم

بزرگان قوم استنانکزی می‌گویند که کشمکش‌های انتخابات روند سیاسی افغانستان را منجمد کرده و بر اقتصاد، تجارت و کار مردم تاثیر منفی گذاشته و نباید پروسه انتخابات بیتشر از این طول بکشد.

به گزار افغان نیوز: شاه پور استانکزی، رییس شواری قوم استانکزی امروز( شنبه، 23 قوس) در نشست خبری گفت که مردم افغانستان صدها مشکلات امنیتی را به جان گرفته و به پای صندوق های رای رفتند، اما اکنون روند انتخابات به پروسه شرم ساری برای مردم افغانستان مبدل شده و باید به زودترین فرصت نتایج انتخابات مشخص شود.

آقای استانکزی گفت: اینکه داکتر عبدالله اجاز باز شماری آرای هفت ولایت را به کمیسیون انتخابات داده است؛ یک اقدام نیک می باشد و کمیسیون باید به زوترین فرصت سرونشت انتخابات و رای مردم افغانستان را مشخص کند.  او تاکید کرد: « اگر کمیسیون انتخابات توان حل مشکلات انتخابات ریاست جمهوری را ندارد باید اعضای آن خلع صلاحیت شوند».

رییس قوم استانکزی افزود که ما به هیچ وجه حکومت موقت و مشارکتی را نمی خواهیم؛ زیرا حکومت وحدت ملی که نمونه از حکومت مشارکتی بود، در امر حکومت داری در پنج سار گذشته ناکام بود و نتواست مشکلات مردم افغانستان را حل نماید.

به گفته آقای استانکزی؛ تیم‌های انتخاباتی که از کار کمیسیون ناراضی هستند باید اجازه تفتش و بازشماری آرا را به کمیسیون مستقل انتخابات بدهند تا این کمیسیون سرنوشت انتخابات را مشخص کند.

 شاه محمود استانکزی، معاون شورای قوم استانکزی نیز گفت که خواست مردم استانکزی از کمیسیون انتخابات این است که به کشمکش‌های انتخاباتی پایان بخشیده و اجازه ندهد که زورمندان آرای مردم افغانستان را به گروگان بگیرند.

معاون شواری قوم استانکزی افزود: «مردم افغانستان در سال 71 قرار ندارد و اکنون آگاه شده است و به هرگونه که شده خواستار حق و تعیین سرنوشت شان به دست خودشان است».

در پایان بزرگان قوم استانکزی در قطعه نامه‌ای از کمیسیون انتخابات خواست که مستقلانه عمل کرده و نگذارد سرنوشت مردم در ابهام قرار گیرد و بدون هیچ نوع مصلحت نتایج انتخابات را اعلام کند.

همچنان در قطعه‌نامه آنان آمده است: «کمیسیون باید بی طرف عمل کرده و هر کسی را که در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده، پیروز انتخابات اعلام کند».

این همه در حالی است که نزدیک به سه ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد؛ اما کمیسیون انتخابات نتواسته است که نتایج نخستین آن را اعلام کند و تا کنون دو بار تقویم انتخاباتی از سوی این کمیسیون نقض شده است.

نگرانی از تأثیر منفی رقابت‌های انتخاباتی بر زندگی مردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد