نگرانی-از-داد-و-ستد-طالبان-و-شبکه-القاعده-در-افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام نموده که طالبان از شبکه‌ی القاعده محافظت می‌کنند و در عوض شبکه‌ی القاعده، گروه طالبان را آموزش و منابع در اختیار آنان قرار می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: در گزارش سازمان ملل متحد که امروز پنج‌شنبه (10، دلو) منتشر شده، آمده است که طالبان برای شبکه‌ی القاعده پناه داده و از آنها محافظت می‌کنند و در عوض شبکه‌ی القاعده، گروه طالبان را آموزش و منابع در اختیار آنان قرار می‌دهد.

بربنیاد این گزارش، کشته شدن عاصم عمر، رهبر شبکه‌ی القاعده برای شبه قاره‌ی هند در ولایت هلمند، نشان می‌دهد که طالبان روابط نزدیک با این شبکه دارد.

سازمان ملل همچنان افزوده است که طالبان در مورد روابط شان با شبکه‌ی القاعده، از سال ۱۹۹۰ بدین‌سو، دروغ گفته اند و حضور ده‌ها جنگجوی خارجی دیگر در صفوف این گروه همچنان مبهم است.

این سازمان جهانی همچنان از حضور القاعده و جنگجویان خارجی تحت پشتیبانی و نفوذ طالبان ابراز نگرانی کرده و آنرا یک تهدید جهانی طولانی مدت خوانده است.

از سوی هم، در گزارش این نهاد جهانی آمده است که با وجود سرکوب داعش از سوی طالبان و همچنان نیروهای دولتی افغانستان، داعش همچنان در افغانستان حضور دارد.

این درحالی است که سازمان عفو بین الملل با نشر گزارش تازه اش، گروه طالبان و داعش را مسوول بیشترین حملات و تلفات غیرنظامیان خوانده است.

نگرانی از داد و ستد طالبان و شبکه القاعده در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد