نگرانی-از-نقض-حریم-خصوصی-و-حق-محرمیت

شماری از آگاهان با ابراز نگرانی می گویند، با اینکه در افغانستان بهترین قانون آزادی بیان را داریم اما حریم خصوصی و حق محرمیت رعایت نمی شود.

به گزارش افغان نیوز: شهیر نثاری استاد دانشگاه، امروز دو شنبه(16، میزان) با ابراز نگرانی گفت که حریم خصوصی در افغانستان رعایت نمی شود و اگر یک خانم مورد تجاوز قرار می گیرد، شبکه های تلویزیونی با هویت آن خانم که چهره اش معلوم میشود، مصاحبه می کنند.

وی افزود؛ رسانه ها در دیگر کشور ها حتی خون کسی را به نشر نمی سپارند، چه برسد که جسد افراد را به نشر برسانند، اما در افغانستان با اینکه بهترین قانون آزادی بیان را داریم، از احترام به حریم خصوصی و حق محرمیت خبری نیست.

آقای نثاری اظهار داشت؛ زمانی که یک فرد در افغانستان متهم به یک عمل میشود، رسانه ها این مسئله را مستقیم به نشر می سپارند، درحالیکه تا حکم نهایی محکمه سوم نباید به نشر برسد. دلیل اش این است که احساس مسئولیت در جامعه بسیار پایین بوده و مردم در قبال جامعه شان مسولیت پذیری ندارند.

در همین حال مجیب خلوتگر، رئیس اجرایوی نی گفت؛ این یک واقعیت است که حریم خصوصی در افغانستان رعایت نمی گردد، اما گفتمان امروز از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ میتواند زمینه خوب برای رعایت حق محرمیت در کشور باشد.

خلوتگر گفت: امید است که این گفتمان تنها در این برنامه خلاصه نشود و در ولایت های دیگر نیز راه اندازی گردد تا همه کاربران از نشر اطلاعات آگاهی پیدا کنند و در قبال نشر اطلاعات احساس مسوولیت کنند.

نگرانی از نقض حریم خصوصی و حق محرمیت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد