نگرانی-از-چالش-های-فراروی-مشارکت-سیاسی-زنان

شماری از بانوان کشور طی یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار دادند که سیاسیون و حکومت افغانستان باید نوعیت سیاست شان را تغییر دهند و بیش از این از نام آنان سو استفاده ابزاری نکنند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از بانوان ولایت های کابل، هرات و بلخ امروز چهارشنبه( 26، سرطان) هدف از گردهمایی شان را نگرانی های پیش آمده از وضعیت بد زنان که هر کس به نحوی از نام آنان سواستفاده می کنند، اعلام کردند.

صغرا سعادت، سخنگوی تیفا یا نهاد انتخابات شفاف افغانستان با ابراز نگرانی گفت که وزارت امور زنان که یک ارگان بزرگ مدافع حقوق زنان می باشد، در رابطه به اتهامات صورت گرفته خاموشی اختیار کرده و هیچ ابراز نظری نکرده است.

بانو سعادت تاکید می کند که قضیه فساد اخلاقی در ارگ و اتهامات جنسی علیه شماری از نامزدان زن در پارلمان با یک مغذرت خواهی خاتمه می یابد و کسی نیست علیه این اتهامات ایستادگی نماید.

سخنگوی تیفا علاوه نمود؛ برای ارگان مهم حمایت از زنان که بودجه بزرگی را حیف و میل می کنند،  شرم است که در برابر خشونت ها و سواستفاده های ابزاری از زنان، کوچکترین اقدامی انجام نداده اند.

خانم صغرا سعادت خاطر نشان ساخت: یکی از مشکلات عمده این است که اشخاص تا زمانی که بر چوکی های قدرت تکیه زده اند، هیچ حرفی نمی زنند اما به محض برکنار شدن، زنان را وسیله مخالفت ها و امتیاز گیریهای شخصی شان قرار می دهند.

وی هشدار داد، این گونه برخوردها از سوی سیاسیون و سواستفاده گران به هیچ وجه قابل قبول نیست و مغذرت خواهی های آقای احمدزی نیز دردی را دوا نمی کند.

در اعلامیه ای مشترک این بانوان آمده است که زنان نقش های زیادی را می توانند در بهبود وضعیت نگران کننده کشور داشته باشند اما مشارکت آنان فقط سمبولیک و کمیتی بوده است.

اعلامیه افزوده است که زنان باید از مشکلاتی چون ازدواج های اجباری، محاکمه های صحرایی و خودسرانه و نیز بی اعتنایی به حقوق شان در جامعه رها شوند و به خواسته های مشروع آنان رسیدگی شود.

در همین حال، بانو سوریا باور یکی از استادان دانشگاه ولایت بلخ در این کنفرانس  گفت؛ برای زنانی که در شهر زندگی می کنند این قدر نقش داده می شود، اما زنانی که در نقاط دوردست افغانستان زندگی می کنند، حتی از حقوق انسانی و حیاتی شان نیز محروم اند.

خانم سوریا تاکید می کند: زنان ضمن اینکه مورد بی توجهی ها و سو استفاده ها از سوی ارگ، احزاب و سیاسیون قرار می گیرند، با سایر مشکلات نیز دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح نمود: تا زمانی که به مشارکت و اجماع ملی زنان دست نیابیم، صلح سراسری در کشور تحقق نیافته و هیچ حقی به حقدار نخواهد رسید.

نگرانی از چالش های فراروی مشارکت سیاسی زنان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد