نگرانی-تیفا-از-تقلب‌های-سازمان‌یافته-در-روز-انتخابات

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) از مداخله والیان و فرماندهان پولیس ولایات در انتخابات ریاست جمهوری به نفع یک نامزد مشخص، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش افغان نیوز: بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) می‌گوید که مداخله‌ی اکثر والی‌ها و فرماندهان پولیس ولایات به نفع تیم انتخاباتی مشخص در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور نگران‌کننده است.

در اعلامیه‌ای که امروز (پنج‌شنبه، ۴ میزان) از سوی این نهاد به نشر رسیده، آمده است که بی‌نظمی‌ها و تقلب‌های سازمان‌یافته در روز انتخابات، نشرنکردن فهرست رای‌دهندگان، کمبود کارمندان زن در محلات رای‌دهی زنانه و عدم اشتراک وسیع زنان در مراکز و محلات رای‌دهی از دیگر موضوعات نگران‌کننده می‌باشد.

همچنان به نقل از اعلامیه، موضوعات عدم آگاهی از استفاده وسایل بیومتریک در مراکز رای‌دهی، ناامنی و بسته‌بودن تعداد زیادی از مراکز رای‌دهی، برخوردهای سلیقه‌ای در مورد اعلام مراکز باز و بسته در زون‌های مختلف، تناقض بین نفوس و تعداد رای‌دهندگان، کمبود کارمندان آموزش‌دیده، ابهام در کارکرد دستگاه‌های بیومتریک، عدم حضور ناظرین بین‌المللی در کمیسیون‌های انتخاباتی و بی‌علاقگی نهاد بین‌المللی و عدم هماهنگی میان کمیسیون مرکزی با کمیسیون‌های ولایتی نیز نگرانی‌ها در این انتخابات را افزایش داده است.

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری به روز شنبه (ششم میزان) برگزار خواهد شد.

نگرانی "تیفا" از تقلب‌های سازمان‌یافته در روز انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد