نگرانی-خلیل‌زاد-از-تلاش-حلقات-برای-تخریب-روند-صلح

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که حمله بر کاروان موترهای حامل امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری تلاش برخی حلقات برای تخریب روند صلح است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان ناوقت دیشب چهارشنبه( 19 سنبله) در یک رشته توییت، ضمن محکوم کردن حمله بر کاروان موترهای حامل معاون ریاست جمهوری، گفته‌است که با نزدیک شدن صلح، عناصر تخریب‌کننده این روند از تلاش‌های ناکام خود برای تخریب این فرصت، نا امید می‌شوند.

وی حمله بر امرالله صالح را نمونه‌ای از آخرین تلاش‌های این عناصر خوانده و تاکید کرده‌است که تلاش مخربان روند صلح بی‌نتیجه خواهد ماند و افغان‌ها فریب آن‌ها را نخواهند خورد.

خلیلزاد در ادامه گفته‌است که افغان‌ها می‌دانند که روند صلح موفق تنها راهی برای پایان جنگ طولانی مدت در کشور شان است. بنابراین، برآورده شدن این آرزوی افغان‌ها در گرو دو تیم مذاکره‌کننده و رهبران شان است.

این مقام امریکایی پیش از این نیز برخی حملاتی را که دولت افغانستان طالبان را عامل آن می‌خواند، کار حلقات مخرب خوانده بود.

در حمله دیروز، امرالله صالح جان سالم بدر برد، اما ۱۰ غیرنظامی کشته شده و ۱۵ تن دیگر به شمول محافظان آقای صالح زخمی شدند.

سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که در حمله بر امرالله صالح از موادی استفاده شده که شبکه‌ی حقانی از آن استفاده می‌کند.

نگرانی خلیل‌زاد از تلاش حلقات برای تخریب روند صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد