نگرانی-طالبان-از-احتمال-حمله-داعش-بر-موتر-حامل-زندانیان

طالبان با ابراز نگرانی از تاخیر در رهایی زندانیان شان می‌گویند که جنگجویان داعش می‌خواهند تا پس از رهایی زندانیان باقی ماندۀ این گروه از زندان پلچرخی، بر موتر آنان حمله کنند.

به گزارش افغان نیوز: روند رهایی۴۰۰ زندانی جنجالی و 'خطرناک' طالبان که انتظار می‌رفت دیروز چهار شنبه آزاد شوند به تاخیر افتاده است.

طالبان در بیانیه‌ی‌ ادعا کرده اند که "گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش، در همکاری با دولت افغانستان" قصد دارد موتر حامل زندانیان آزاد شده طالبان را هدف قرار دهند. آنان خواستار احتیاط در روند انتقال زندانیان خود شده اند.

از سوی هم، دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که حکومت هرچه زودتر رهایی چهارصد زندانی طالب را بربنیاد تصمیم لویه‌جرگۀ مشورتی صلح آغاز خواهد کرد. اما به‌گفتۀ این شورای، تاکنون هیچ‌یک از این زندانیان آزاد نشده‌است.

رهایی پنج هزار زندانی طالبان از زندان‌های دولت و یک هزار زندانی دولت از سوی طالبان بخشی از توافقنامه گروه طالبان با آمریکا بود که در پایان ماه فبروری/فوریه در دوحه قطر به امضا رسید.

۴۶۰۰ زندانی این فهرست قبلا رها شده بودند و این ۴۰۰ زندانی که "خطرناک" خوانده شده بودند، براساس مشورت لویه جرگه و فرمان رئیس جمهور غنی قرار است آزاد شوند.

نگرانی طالبان از احتمال حمله داعش بر موتر حامل زندانیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد