نگرانی-محقق-از-افزایش-تنش-میان-دو-قدرت-هستوی

محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در ارتباط به تنش های مرزی میان دو کشور همسایه گفته است که امیدواریم پاکستان و هند در جهت تنش زدایی و رفع وضعیت فعلی گام های موثر بردارند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی آمده است که اخبار هشدار دهنده ای به ارتباط تشدید بحران بین پاکستان و هند شنيده ميشود كه مايه تأسف و تأثر عميق است.

حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان باور دارد که در چنین مقطع حساس، تمام منطقه، بخصوص پاکستان و هند، باید برای یک تلاش مشترك دست به دست هم بدهند تا تروریزم را از سرزمین هایمان و منطقه محو کنیم. تشدید وضعیت اخیر و تقابل مستقیم بین دو کشور همسایه و منطقه به نتیجه مفیدی در این زمینه نمی انجامد.

در اعلامیه به نقل از آقای محقق آمده است: ما باورمندیم که پاکستان، هند و افغانستان به یک استراتژی مشترک ضرورت دارند تا با تهدیدات امنيتى از جانب تروریزم مبارزه نمایند; نه اینکه در وضعیت نامطلوب فعلی دخیل شوند.

ما از رهبری محترم هر دو کشور پاکستان و هند انتظار داریم که هر چه زودتر ختم تنشها و درگیری را اعلام کنند و فضای صلح آمیزی را برای گفتگو احیاء نمایند.

ما همراه با مردم و جریانهای سیاسی افغانستان قاطعانه به این باوریم که همکاری منطقه ای برای انکشاف و بهروزی کشورهای مان و شکست تروریزم یک ضرورت است.

در پایان، یک بار دیگر از هر دو کشور پاکستان و هند تقاضا میگردد که در جهت تنش زدایی و رفع وضعیت فعلی گام های موثر بردارند.

این درحالی است که این درحالی است که پس از حمله مرگبار بر سربازان هندی در منطقه کشمیر زیر اداره این کشور، جنگنده‌های ارتش هند روز گذشته چند مرکز تروریستی را در خاک پاکستان مورد حمله قرار دادند.

ارتش پاکستان روز چهارشنبه (8 حوت) اعلام کرد که دو هواپیمای جنگی هند را که حریم هوایی این کشور را در منطقه مورد اختلاف کشمیر نقض کرده بودند، سرنگون نموده است.

نگرانی محقق از افزایش تنش میان دو قدرت هستوی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد