نگرانی-کرزی-از-معاملات-نهانی-امریکا-با-پاکستان

رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ گفته است که مردم افغانستان از معاملات نهانی ایالات متحده با پاکستان از زمان زیادی بدینسو نگرانی داشتند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ای که از سوی حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور منتشر شده، آمدده است که ابزار نظرهای اخیر ترامپ در حضور صدراعظم پاکستان نشان میدهد که نگرانی مردم افغانستان در این راستا کاملا بجا و بر حق بوده است.

آقایی کرزی همچنان گفته است که مردم افغانستان از معاملات نهانی ایالات متحده با پاکستان از زمان زیادی بدینسو و بخصوص پس از شروع پروسه صلح نگرانی داشتند.

ترامپ چندی قبل نیز در یک مصاحبه با فاکس نیوز، افغانستان را دانشگاه و آزمایشگاه تروریسم خوانده بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا در دیدار روز دوشنبه اش با عمران خان صدراعظم پاکستان گفته بود: اگر من میخواستم جنگ افغانستان را ببرم، میتوانستم این کشور را ظرف ده روز از کره زمین محو کنم. اما این کار را بخاطریکه ملیون‌ها انسان از بین نرود،‌ انجام ندادم. بناءً فرصتی است برای پاکستان تا نقش عمده و مهمی در آوردن صلح به افغانستان بازی نماید.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ نوشته است که افغانستان یکی از کهن‌ترین‌ دولت‌های دنیا بوده و در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور نموده است. بنابراین سرنوشت اساسی آن نمی‌تواند در جلسات سران دولت‌های خارجی تعیین شود.

نگرانی کرزی از معاملات نهانی امریکا با پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد