نگرانی‌ها-از-بازداشت-پناهجویان-افغان-در-پاکستان

نمایندگی‌ دیپلماتیک و قونسلگری‌های افغانستان نسبت به بازداشت‌ مهاجرین کشور در پاکستان واکنش نشان داده به ادامه این روند ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ نمایندگی‌های دیپلماتیک و‌ قونسلگری‌های افغانستان روز جمعه (۱۹ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته‌اند در شرایطی که مردم در جستجوی امنیت به کشورهای همسایه پناه برده‌اند، بازداشت آنان کار خلاف اصول شفقت و هم‌بستگی است.

در اعلامیه آمده است: «ما از گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت و دستگیری پناهجویان افغان در پاکستان به‌شدت نگران هستیم. این اقدامات ناقض استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر و مغایر با اصول شفقت و هم‌بسته‌گی است که مشخصه روابط دو کشور را تشکیل می‌دهد».

نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان از مقام‌های پاکستانی خواسته‌اند که از حفظ حقوق و حیثیت پناهجویان افغان در راستای قوانین بین‌المللی و اصول بشردوستانه اطمینان حاصل کنند.

آنان از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) و سایر سازمان‌های بین‌المللی مربوطه درخواست کرده‌اند تا به وضعیت پناهندگان افغان در پاکستان توجه جدی کرده و به حل فوری مشکلات شان بپردازند.

این در حالی است که پولیس پاکستان در اسلام‌آباد و شماری دیگر از ایالت‌های این کشور به‌طور گسترده دست به بازداشت پناهجویان افغان زده‌ است.

 

 

نگرانی‌ها از بازداشت پناهجویان افغان در پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد