نیروهای-دموکراتیک-در-افغانستان-حمایت-شود

آدام کینزینگر، عضو مجلس نمایندگان امریکا از دولت این کشور خواسته که از نیروهای دموکراتیک در افغانستان حمایت کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آدام کینزینگر در بیانیه‌ای که (چهارشنبه، ۲۲ سرطان) در توییترش منتشر کرده، نوشته است:« که دولت بایدن در کنار طالبان است و این کار به باور وی، برای نیروهای دموکراتیک که برای آزادی افغان‌ها می‌جنگند، دردسرساز و مأیوس‌کننده است».

او گفته است که «اگرچه بایدن اراده‌ی مبارزه برای خیر را از دست داده باشد، هنوز هم کسانی در کشور (افغانستان) هستند که مایلند برای آینده‌ی ملت خود بمیرند».

او از نحوه خروج نیروهای امریکا از افغانستان انتقاد کرده و گفته است:« هرج‌ومرجی که به وجود آمد نه تنها به قیمت جان ۱۳ نظامی امریکایی و صدها غیرنظامی افغان تمام شد، بلکه چندین دهه توسعه در سراسر کشور را معکوس کرد».

آدام در ادامه گفته است که در حال حاضر افغانستان بار دیگر به پناهگاه امن و محل جذب تروریست‌ها تبدیل شده است.

این عضو مجلس امریکا گفته است:« ما هم‌چنین شاهد چیزی هستیم که بسیاری از ما همیشه از آن می‌ترسیدیم، این‌که: طالبان هرگز قصدی برای تضمین حمایت از حقوق زنان در افغانستان را  نداشتند».

آقای کینزینگر علاوه کرده است که موضع‌گیری دولت امریکا نه تنها متحدان این کشور را تضعیف می‌کند، بلکه نشان‌دهنده‌ی ضعف امریکا در دنیای چالش‌برانگیز است.

دونالد لو، معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه گفته بود که این کشور از مقاومت‌های مسلحانه در برابر امارات اسلامی حمایت نمی‌کند.

معاون وزارت امریکا گفته است:« ما هیچگاه از برخورد‌های مسلحانه که در برابر حکومت و طالبان قرار دارند، پشتیبانی نمی‌کنیم. فکر می‌کنم مردم افغانستان بیش از چهل سال خونریزی را تجربه کرده‌اند و اکنون این خونریزی باید پایان یابد».

پیش از این یک مقام اروپایی و سفیر بریتانیا گفته بودند که اتحادیه اروپا از مخالفان مسلح حمایت نمی‌کند.

چندین جبهه علیه حکومت سرپرست در شماری از ولایت‌ها اعلام موجودیت کرده‌اند. در این میان، «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود اخیرا در پنجشیر و بغلان حملاتی را علیه نیروهای امارت اسلامی انجام داده و مدعی است که تلفات سنگین به این آنان وارد کرده است.

حکومت سرپرست تحرکات نظامی علیه خود را دست‌کم گرفته و از کشورها می‌خواهد که از مخالفان مسلح امارت اسلامی حمایت نکنند.

نیروهای دموکراتیک در افغانستان حمایت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد