هبت‌الله-اگر-توان-می‌داشتم،-به-تمام-افغان‌ها-معاش-می‌‌دادم

ملا هبت‌الله آخند‌زاده، رهبر طالبان در نشست قندهار اعلام کرد که اگر توان داشته باشد برای تک تک افغان‌ها(زن و مرد)، معاش تعیین می‌کند، زیرا مشکلات ملت را درک می‌نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، امروز پنج‌شنبه(۴، حمل) در برگه توییترش نوشته است: «جلسه کابینه امارت اسلامی به ریاست امیرالمومنین به تاریخ ۱۶ شعبان المعظم ۱۴۴۳ ه‌ق، در ولایت قندهار دایر شد و تا سه روز دوام یافت.»

در اعلامیه منتشر شده آمده است که در جریان این جلسه، در باره‌ی قوانین و اجراآت ادارات امارت اسلامی، تعامل با مردم، دریافتن راه حل اساسی برای مشکلات اقتصادی، جمع آوری تمام مجاهدین و استخدام و تنظیم آن ها در ادارات امنیتی و در مجموع؛ به منظور پیشبرد خوب‌تر تمام امور دولتی، هدایات لازم انجام و تصامیم مهم اتخاذ گردید.

ملا هبت‌الله آخند‌زاده، رهبران طالبان برای عملی‌شدن خوب‌تر شریعت اسلامی در کشور، رهنمودهای مشخصی به ارگان‌های مربوطه داده و گفته است که در نتیجه‌ی آن احکام اسلامی به گونه‌ی منظم و خوب‌تر در جامعه تطبیق خواهد شد و تمام افغان‌ها زیر چتر احکام اسلامی، زندگی آرام و خوشحال خواهند داشت.

همچنان به کمیسیون اقتصادی به ریاست ملا برادر آخند وظیفه سپرده شده که برای رشد و رفاه اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را جلب کند تا راه برای تولید برق، اعمار سرک‌ها و استخراج درست معادن هموار شود و باید برای تمام پروژه‌ها و برنامه‌های خورد و بزرگ اقتصادی، سهولت‌های ممکن ایجاد نماید.

کمیسیون اداری به ریاست مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا نیز موظف شده تا برای اصلاح سیستم‌های اداری و رفع مشکلات در بخش‌ مالی و سایر بخش‌ها گام‌های لازم برداشته و سپس آن را با مقام رهبری شریک نماید.

کابینه در باره جمع‌اوری معتادان مواد مخدر و تداوی آنان و جلوگیری از خرید و فروخت مواد مخدر در کشور، و‌ برخی موارد دیگر نیز هدایات لازم ارایه کرده است.

امیرالمومنین طالبان برای حفاظت اسلحه، وسایط و دیگر وسایل دولتی و احتیاط با بیت المال، به همه وزرا و‌ مسئولین و ادارات مربوطه هدایات داده است.

ملا هبت‌الله گفته است: اگر توان داشته باشد برای تک تک افغان‌ها، اعم از مرد و زن، معاش تعیین می‌نماید، زیرا مشکلات و مسایل ملت بیچاره‌ی خود را درک می‌کند. اما چون هنوز امارت اسلامی از لحاظ اقتصاد ضعیف است، مردم باید با نظام خود همکاری نمایند.

رهبر طالبان همچنان تصریح کرده که برای جمع‌آوری عشر و زکات و بجا مصرف نمودن آن، ارگان‌های امارتی از اسراف و مصارف گزاف خودداری نمایند.

این درحالی است که مقامات امریکایی بهانه‌های طالبان برای عملی نکردن تعهد شان را رد نموده و تاکید داشتند که اگر مکاتب دختران را باز نکنید، روابط تان با جهان بهبود نمی‌یابد.

هبت‌الله: اگر توان می‌داشتم، به تمام افغان‌ها معاش می‌‌دادم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد