هدف-مشترک-افغانستان-و-چین-در-امر-مبارزه-با-تروریزم

وزیر خارجه کشور می‌گوید که اولویت مشترک افغانستان و چین تامین صلح و مبارزه با تروریزم در افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور روز گذشته( سه‌شنبه، 28 ثور) که در نشست خبری صحتب می‌کرد، گفته که «صحبت‌های خوبی» با وانگ‌یی، وزیر خارجه چین داشته و روی اهداف مشترک افغانستان وچین گفتگو کرده است.

آقای اتمر می‌گوید که در صحبت تلفنی با وزیر خارجه چین دریافته است که مساله حمایت این کشور از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و مبارزه با تروریزم به صورت جدی مطرح شده و پاسخ چین به آن «بسیار مثبت» بوده است.

به گفته وزیر خارجه کشور اهداف مشترک افغانستان و چین در چند مورد از جمله هدف مشترک افغانستان و چین در تأمین صلح در افغانستان، مبارزه با تروریسم، اتصال منطقه‌ای و رشد اقتصادی می‌باشد.

آقای اتمر افزود که افغانستان همیشه با منطقه و چین در امر مبارزه با تروریزم همکاری داشته و چین از تروریزم احساس خطر می‌کند.

در همین حال وزارت امور خارجه  با نشر اعلامیه گفته است که اتمر و وانگ‌یی در مورد روند صلح افغانستان، مبارزه با کرونا، تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور و مبارزه مشترک علیه تروریزم و تأمین صلح در افغانستان و رفاه منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

این در حالی است که سه روز پیش وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روی پروسه صلح افغانستان و همکاری‌های منطقه گفتگوی تلفنی کرده بود.

هدف مشترک افغانستان و چین در امر مبارزه با تروریزم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد