هر-سخن-و-اقدام-غیر-مسئولانه-فرصتی-برای-دشمن-خواهد-بود

رئیس جمهورغنی بیان میکند دولت تنها در صورتی که در صفوف درونی شکاف ایجاد شود آسیب پذیر میشود و هر اقدام و سخن غیر مسئولانه به دشمن فرصت تخریب میدهد.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی امروز شنبه (9 ثور) در مراسم بزرگداشت از 25مین سال روز پیروزی جهاد افغانستان گفت:"ما تنها در شرایطی آسیب پذیر هستیم که، صفوف درونی ما شکاف بردارد و وحدت داخلی ما متزلزل شود، اعتماد مابین ما سستی بپذیرد و زمزمه های ناخوشایند اختلافات قومی، سمتی، زبانی، مذهبی، و گروهی گوش جامعه و مردم ما را بیازارد".

وی این شکاف درونی را بزرگترین رخنه گاه دشمن تلقی کرده و گفت که باید همه مردم افغانستان با این امر هوشیارانه و مسئولانه برخورد نماید.

در ادامه او بیان کرد که هر سخن ناسنجیده، هر موضعگیری احساسی، هر اقدام غیر مسئولانه، و هر تصرف متضاد با منافع ملی، به دشمنان فرصت می دهد تا ابتکار عمل را در دست گرفته و اهداف شوم خود را پیاده کنند.

روز گذشته احمد ضیا مسعود که پیش از این به عنوان نماینده خاص رئیس جمهور در امر حکومتداری خوب بود، رئیس جمهورغنی را یک فرد روانی و متعصب خطاب کرد.

اما رئیس جمهورغنی در ادامه سخنان امروزش به مبارزه جدی علیه گروه های تروریستی تاکید کرد و سربازان افغان را برحق دانست.

او گفت سربازان ما بخاطر تجاوز و وحشیگری نمی جنگند، ملت ما آرزوی بربادی دیگران را در سر نمی پروراند، و فرهنگ و مدنیت اسلامی ما خاستگاه افراطیت و تروریسم و وحشیگری نیست.

رئیس جمهور علاوه کرد:"هیچ سرزمینی را عمق استراتژیک خود تعریف نکرده ایم، ما با هیچ گروه تروریستی عقد اخوت نبسته ایم، ما راه تجارت با خون و ویرانی را در پیش نگرفته ایم، و ما بغیر از خیر و خوبی برای خود و همسایگان خود و دیگر کشورها، آرزویی نداریم".

غنی ابراز کرد که ما در ادامه این میدان پیروز خواهیم بود و آینده مردم افغانستان که صلح و آرامی آرروزی شان است روشن خواهد بود.

اما، او به دولت مردان و افسران نظامی بیان کرد که در این معرکۀ نفسگیر، با انتخاب های فراوانی روبرو نیستیم، تنها دو انتخاب داریم، یا تسلیم شدن به سرنوشتی که جنایتکاران و حامیان آنان می خواهند برای ما و برای مردم این منطقه رقم بزنند، تا بر ویرانه های فرهنگ و مدنیت و بر روی اجساد ملت ها کاخ بسازند، یا مقاومت و ایستادگی برای به زانو در آوردن این گروه های مجرم و ناکام گردانیدن نقشه هایی که حامیان آنان در سر دارند.

او هدف تروریستان و حامیان شان تجارت با خون، تجارت با دین، تجارت با زندگی بیگناهان، و در نهایت به آتش کشیدن زندگی تمام مردمان این منطقه میداند.

اما هدف مردم افغانسان را زندگی  شرافت مندانه، صلح عزتمندانه، و امنیت سرتاسری است که در نظر شرع و عرف و عقل و اخلاق و قانون، یک داعیۀ برحق است.

در اخیر وی از مردم خواست که متحد بمانند و تا در برابر تروریزم، فساد و فقر مبارزه کنند و سرنوشت شان را خود شان رقم بزنند.

هر سخن و اقدام غیر مسئولانه فرصتی برای دشمن خواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد