هر-مشکل-میخ-و-هر-راه-حل-چکش-نیست

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که اعتبار و قوت نرم پولیس و دیگر نهاد را بالا می‌بریم و افراد بی‌اعتنا مورد تحریم و تعذیر قرار می‌گیرند؛ زیرا هر مشکل میخ نیست و هر راه حل چکش. بنابراین، اگر میخواهید جریمه نشوید قانون را زیر پا نکنید.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(20، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که معضله  ساختمان های غیر قانونی و تسخیر ساحات سبز و غصب زمین های عامه تنها از راه مداخله پولیس حل شده نمیتواند.

وی افزوده اس که یک بار دیگر تاکید بر تشدید فعالیت های ریاست تحقیقات جرایم جنایی صورت گرفت. خوشبختانه به صد ها نفر که ساحه کوچک و یا بزرگ را غصب کرده اند کتبا هشدار داده شده تا ساحه را آزاد سازند.

به گفته صالح؛ قرار است که دیتابیس غاصبین به‌زودی تکمیل گردد و کسانیکه به هشداریه ها وجلب ریاست تحقیقات جنایی اعتنا نمی کنند مورد تحریم و  تعذیر قرار گیرند. زیرا برای ما بسیار مهم است که اعتبار و قوت نرم پولیس و دیگر نهاد را بالا ببریم. هر مشکل میخ نیست و هر راه حل چکش.

آقای صالح می‌‌گوید: به همین خاطر در روز های اخیر شاروالی کابل توانسته است با کمترین نیروی پولیس کار های بزرگ مانند آزاد سازی تمام بند قرغه را انجام دهد. نزدیک به یک صد باب رستورانت خودسر در سرک متصل به بند داوطلبانه بساط خود را برچیدند و رفتند. اکنون معیاری سازی ساحه دغدغه ای ماست.

معاون نخست ریاست جمهوری تصریح نموده که شماری می پرسند این کار ها چه ربطی به بهبود امنیت دارند. مختصر باید گفت که امنیت به تفنگ و رژه نظامی خلاصه نمیشود؛ زیرا آن یک بخش از امنیت است و تعریف امنیت محدود به فعالیت قوای مسلح نمی‌شود. به این موضوع کدام وقت دیگر خواهم پرداخت.

صالح نوشته است که سطح جرایم جنایی بصورت قابل ملاحظه پایان آمده است اما مهار جرایم طالبانی و ترور که هر از گاهی جسم و روح ما را می فشارد به استراتیژی متفاوت نیاز دارد که کار اساسی بالای آن صورت گرفته و نتایج ملموس نیز داشته است.

همچنان کار روی طرح جریمه کمر شکن برای کسانیکه بلند منزل غیرقانونی آباد می‌کنند در اداره امور ریاست جمهوری ادامه دارد. مسوده آنرا قبلا از ارایه به جلسه کابینه به توجه مردم خواهیم رسانید.

امرالله صالح در بخش دیگری افزوده است که کار ترافیک کابل نیز تحرک پیدا کرده و مقدار جریمه بخاطر قانون شکنی روزانه از صفر به  سه صدهزار افغانی رسیده است. با تدابیر بیشتر که روی دست است شاید این مبلغ به یک ملیون برسد. بنابراین، اگر میخواهید جریمه نشوید قانون را زیر پا نکنید.

به گفته وی؛ موتر بی پلیت در شهر نیست و یا اگر هست دزدانه گشت و گذار می‌کنند. ثبت وسایط بی اسناد آغاز گردیده است.  صد ها عراده موتر بی اسناد که اعلامیه ها را نادیده گرفته بودند متوقف شده و عملا در خدمت گزمه های پولیس در شهر و ولسوالی ها قرار داده شده اند.  به پولیس ترافیک هدایت داده شد که غرفه های شهری خویش را تزیین ورنگ نمایند و با نمایش نظم و صفایی وقار این نهاد را بالا برند.

این درحالی است که شهرداری کابل با وجود واکنش‌های گستردۀ چهره‌های فرهنگی؛ صحرا کریمی، رئیس نهاد "افغان فلم" را به زور پولیس از سینمای پارک بیرون و ساختمان آن را ویران کرد.

هر مشکل میخ و هر راه حل چکش نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد