هزار-رای-بایومیتریک-شده-ناقص-شناسایی-شد

شرکت درمالوک اعلام کرده است که ۴۷ هزار رای بایومتریک شده ناقص شناسایی شده و از اعتبار انتخاباتی برخوردار نیستند.

به گزارش افغان نیوز: محمد عبدالله​ عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته که شرکت درمالوگ ۴۷ هزار عکس رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری را قابل بررسی تشخیص داده و به این کمیسیون فرستاده است.

آقای عبدالله روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که این عکس‌ها تکراری، زیر سن و ناقص تشخیص شده است. به گفته او، هنوز تصفیۀ آرای دارای اطلاعات بیومتریک از لحاظ انگشت‌نگاری و موردهای دیگر به پایان نرسیده است.

براساس اظهارات اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، قرار بود روند تصفیۀ آرا از سوی شرکت درمالوگ ۵ روز قبل به پایان رسد.

رادیو آزادی با نشر این خبر گفته است که اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ۵ روز پیش گفته بودند که روند تصفیۀ آرای دارای اطلاعات بیومتریک در پایان آن روز به پایان می‌رسد، اما با گذشت ۵ روز امروز پنجشنبه اعضای این کمیسیون در نشست خبری‌یی اعلام کردند که شرکت درمالوگ تنها ۴۷ هزار مورد مربوط به مشکلات فنی عکس رای‌دهندگان را به این کمیسیون فرستاده است.

محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات در این نشست گفت که این ۴۷ هزار مورد مربوط به عکس‌ تکراری، عکس زیر سن و دیگر مشکلات مربوط به عکس می‌شود.

این در حالی است که هنوز نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری کشور اعلام نشده و هنوز کمیسیون انتخابات روی بررسی آرا کار میکند.

47هزار رای بایومیتریک شده ناقص شناسایی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد