هشدار-حکومت-به-طالبان-بهانه‌گیری-نکنید

مشاور ریاست جمهوری افغانستان در امور ارتباط عامه خطاب به طالبان گفت: اگر بهانه‌گیری کنید، ما هم می‌توانیم در ترکیب هیاتی که شما انتخاب می‌کنید، ملاحظاتی داشته باشیم.

به گزارش افغان نیوز: وحید عمر، مشاور ریاست جمهوری افغانستان در امور ارتباط عامه روز یکشنبه ۲۹ مارچ (۱۰ حمل) به خبرنگاران گفت که هیات افغانستان فراگیر است، چون در ترکیب آن عالمان، فعالان مدنی، زنان، نمایندگان احزاب سیاسی و حکومت حضور دارند.

عمر تاکید کرد: "خواست ما از طالبان این است که بهانه‌گیری نکنند. آخرین بهانۀ شان این بود که با هیاتی گفتگو می‌کنند تا از تمام اقشار افغانستان نمایندگی کند؛ هرچند که مربوط آن‌ها نبود. اما اگر بهانه‌گیری کنیم ما هم می‌توانیم در ترکیب هیاتی که طالبان انتخاب می‌کنند، ملاحظاتی خواهیم داشت".

مشاور رییس جمهور افغانستان گفته است که اگر در هر مرحله مذاکرات صلح بهانه‌های جدید جستجو و مطرح گردد، پروسۀ صلح با این شیوه پیشرفتی نخواهد داشت.

وی هشدار داد که اگر خواست طالبان یا "کسانی دیگر" این است که با چند هیات‌ مختلف و‌ متفرق می‌خواهند مذاکره کنند، این کار ممکن نیست.

آقای عمر با اشاره به ترکیب هیات حکومت گفت که اکنون مسوولیت حکومت افغانستان رفع شده و نوبت طالبان است که گام پیش بگذارند.

این درحالی است که طالبان دیروز با نشر اعلامیهٔ گفتند که تیم مذاکره کننده باید در توافق با "تمام جهت‌ها" تشکیل شود زیرا این گروه تاکید دارد که با حکومت افغانستان منحیث "یک جهت" وارد مذاکره خواهد شد.

طالبان ادعا کرده اند که جهت‌های دیگر از این هیات مذاکره رضایت ندارند؛ اما این گروه در اعلامیهٔ خویش در مورد "تمام جهت‌ها" معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

هشدار حکومت به طالبان: بهانه‌گیری نکنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد