هشدار-طالبان-به-تاجیکستان-و-ازبکستان-«ضعیف-هستیم،-اما‌-بی‌غیرت-نه»

ملا یعقوب، وزیر دفاع طالبان با اشاره به اینکه «ضعیف هستیم، اما‌ بی‌غیرت نه» از تاجیکستان و ازبکستان خواست که بالگرد‌های افغانستان را به این کشور بازگردانند.

به گزارش افغان نیوز؛ وی که روز (سه‌شنبه) در مراسم مانور بالگرد‌های نیرو‌های هوایی طالبان سخنرانی می‌کرد، گفت: این بالگرد‌ها دارایی ملت افغانستان است و باید بازگردانده شود.

ملایعقوب تصریح کرد: «هیچ فردی نمی‌تواند بالگرد‌های ما را در کشور خود گروگان بگیرد.» 

وزیر دفاع طالبان گفت که این کشور‌ها حوصله طالبان را آزمایش نکرده و ما را وادار به واکنش در این رابطه نکنند. هرچند حکومت طالبان ضعیف است، اما «بی‌غیرت» نیست و به کسی اجازه نمی‌دهد که مالکیت شخصی را از آن بگیرد.

یعقوب افزود که بهتر است دو کشور تاجیکستان و ازبکستان بالگرد‌های افغانستان را برگردانند، زیرا حوصله طالبان به سر رسیده است. 

وی هشدار داد که در غیر این صورت، حکومت سرپرست طالبان به اندازه توان خود واکنش نشان خواهد داد.

طالبان اعلام کرده که هم اکنون ۲۸۹ بالگرد را در اختیار دارند و ۵۰ بالگرد برای پرواز آماده است. پیش‌تر، مسوولان حکومت سرپرست طالبان گفته بودند که ۴۰ بالگرد افغانستان در جریان سقوط کابل، به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شده است.

براساس گزارش‌ها، بیش‌تر این بالگرد‌ها از سوی مقامات بلندپایه حکومت پیشین به دو کشور تاجیکستان و ازبکستان منتقل شده‌اند. اشرف غنی، رییس جمهور پیشین با چهار بالگرد به ازبکستان رفت و سپس با رها کردن آن‌ها در آن‌جا، به امارات متحده عربی فرار کرد. امرالله صالح نیز با چندین بالگرد دیگر با برخی از کماندو‌های ارتش پیشین، به تاجیکستان رفته است.

هشدار طالبان به تاجیکستان و ازبکستان: «ضعیف هستیم، اما‌ بی‌غیرت نه»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد