هشدار-غنی-کسی-نمی-تواند-به-زور-تفنگ-حکومت-کند

محمد اشرف غنی خطاب به تیم‌های رقیب انتخاباتی اش گفت که قاعده بازی را بر اساس قوانین کشور رعایت کنید، زیرا هیچ کسی نمی تواند به زور تفنگ در افغانستان حکومت کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کنونی پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری، طی یک سخنرانی «خطاب به ملت» گفت که امروز «جمهوریت» تأمین شد و این روند پابرجاست، زیرا محور جمهوریت شهروندان است و این موفقیت را نیز آنان به‌جود آوردند.

غنی در واکنش به سخنان تیم رقیب اصلی‌اش عبدالله عبدالله که گفته‌ بود" نتایج ابتدایی انتخابات برآمده از آرای تقلبی می باشد" گفت که نامزدان انتخابات باید اصول بازی را بپذیرند و قانونمند رفتار کنند.

وی، در ادامۀ سخنانش هشدار داد که کسی به فکر به قدرت رسیدن از زور تفنگ نباشد؛ زیرا دیگر کسی بر افغانستان از سر میلۀ تفنگ حکومت کرده نمی‌تواند.

رییس جمهور غنی تأکید کرد که «قوای امنیتی و دفاعی افغانستان یگانه قوه‌یی است که استعمال قوه مشروع را در دست دارد و از انواع سو استفاده جلوگیری خواهد شد، اما استعمال قوه از طرف تیم دولت ساز همیشه در چاچوب قانون بوده‌‌است.»

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، پیش از چاشت روز (یک‌شنبه، ۱جدی) نتایج نخستین انتخابات را اعلام کرد که برمبنای آن محمد اشرف غنی با بدست آوردن ۹۲۳۸۶۸ رأی ۵۰.۶۸ درصد آرا را بدست آورده‌است، عبدالله عبدالله، ۷۲۰۹۹۰ رأی را به خود اختصاص داده‌است که ۳۹.۵۲درصد کل آرا می‌شود و گلبدین حکمتیار هم ۷۰۲۴۲ رأی گرفته که ۳.۸۵ درصد کل آرا می‌شود.

هشدار غنی: کسی نمی تواند به زور تفنگ حکومت کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد