همایشی-در-کابل،-پرچم-سه-رنگ-کشور-را-به-اهتزاز-در-آورد

همایش مردمی در کابل: پرچم سه رنگ کشور نمادی از آزادی بیان، هویت و عزت مردم افغانستان بوده و حفظ آن در روند صلح از خواسته‌های اصلی خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: عالمان دین، فعال سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و اقشار مختلف ولایت کابل، امروز یک‌شنبه(۳، حوت) در همایشی، برحفظ ارزش‌های جمهوریت در روند صلح تأکید کرده و اعلام نمودند که بیرق سه رنگ کشور نباید معامله شود.

یاسین حبیب، رییس حزب بیداری افغانستان در این گردهمایی، گفت که ارزش‌های جمهوریت هیچگاه قابل معامله در روند صلح نیست وهر نوع اظهار نظر مبنی بر تغییر ارزش‌های قانون اساسی مخالف خواسته‌های مردم افغانستان است.

وی بیان داشت که دستاوردهای دو دهه‌ی اخیر به شمول حقوق بشر و حقوق زنان در زیر سایه پرچم سه رنگ افغانستان به دست آمده و حفظ آن در پروسه‌ی صلح از خواسته‌های اصلی مردم است.

درهمین حال، شهرام رحمانی فعال مدنی می‌گوید که پرچم سه رنگ افغانستان هویت مردم این سرزمین است و نباید در پروسه صلح به معامله گذاشته شود.

وی از طرف‌های درگیری جنگ درکشور خواست تا از فرصت پیش آمده برای صلح استفاده کرده و به جای افزایش خشونت‌ها، به گفتگو متمرکز شوند.

این فعال مدنی افزود، پرچم سه رنگ کشور نمادی از آزادی بیان و عزت مردم افغانستان است و محصول فعالیت دو دهه اخیر نباید در روند گفتگو های صلح قربانی شود.

از سوی هم، ذبیح الله عزیزی فعال مدنی می‌گوید که همواره مردم افغانستان قربانی تنش‌های داخلی شده و اکنون دو طرف درگیر باید از فرصت پیش آمده درست استفاده کند.

وی افزود: صلح یکی از آرمان های دیرینه مردم افغانستان است. جامعه جهانی و کشور های دخیل در این پروسه نباید نظاره گر این روند باشند. 

این درحالی است که همزمان با داغ شدن گفت وگوهای صلح درکشور، نگرانی از قربانی شدن ارزش‌های جمهوریت شدت گرفته است. 

از سوی هم، گفته می‌شود؛ دولت جدید امریکا که هم اکنون سرگرم بازنگری توافقنامه‌ی دوحه است، برحفظ ارزش‌های جمهوریت وحقوق بشری در روند صلح افغانستان تأکید کرده است.

همایشی در کابل، پرچم سه رنگ کشور را به اهتزاز در آورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد