همکاری-دولت-و-جامعه-جهانی-در-رابطه-به-انتخابات،-باعث-تشویق-یوناما-گردیده-است

همکاری قوی بین دولت افغانستان، نهاد های انتخاباتی و جامعه بین المللی در رابطه به برگزاری انتخابات با اعتبار و شفاف پارلمانی و شوراهای ولسوالی، باعث تشویق و ترغیب هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: خانم پرنیال داال کاردیل، سرپرست یوناما بعد از جلسه در مورد انتخابات که به ریاست رئیس جمهور افغانستان و حضور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه ، مقامات ارشد دولتی و نماینده گان جامعه بین المللی دایر گردید گفت: " ما همه نیاز به برگزاری انتخابات متفاوت را درک میکنیم، تا اعتماد به پروسه انتخابات احیا گردد. امشب ما بر دید مشترک خویش در رابطه به انتخابات منحیث یک گام مهم در راستای تحکیم دموکراسی در افغانستان و ثبات آینده این کشور تاکید نمودیم."

در جریان این نشست، اشتراک کننده گان در مورد استفاده از تکنالوژی جدید به عنوان یک راه برای تقویت اعتبار انتخابات آینده و افزایش اعتماد جمعی ابراز علاقمندی نمودند.

آنها بر اهمیت یک پروسه دقیق و فراگیر روشنی انداختند تا خطرات بالقوه، منافع و هزینه را بررسی نموده و جهت رسیدن به این هدف تصمیم بگیرد که کشور از طریق کدام رویکرد میتوان به این هدف رسید.

تمامی اشتراک کننده گان حمایت قوی خویش را به نهاد های انتخاباتی افغانستان ابراز داشتند، و بر اصول استقلالیت و شفافیت در امور کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات تاکید ورزیدند.

همکاری دولت و جامعه جهانی در رابطه به انتخابات، باعث تشویق یوناما گردیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد