همکاری-طالبان-با-کمیته-بین-المللی-صلیب-سرخ-در-افغانستان

گروه طالبان در مورد از سرگیری فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان اعلام نموده که در زمینه فعالیت، حفاظت کارمندان و اجناس این اداره توجه می نماید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه گروه طالبان که امروز یک شنبه(24، سنبله) منتشر شده، آمده است که امارت اسلامی در مورد کمیت و کیفیت فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان یک سلسله ملاحظات داشت که به سبب آن بر فعالیت های کمیته مذکور تحریم وضع شده بود و آن تعهد امنیتی که امارت اسلامی به گونه عمومی به مؤسسات متعهد در افغانستان می دهد، لغو شده بود.

در اعلامیه آمده است که پس از روابط و بحث های مسلسل میان مسئولان امارت اسلامی و مقامات کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر دوحه، پایتخت قطر، ضمن تعهدات قبلی، وعده های تازه ای نیز در عرصه کمک های بشری صورت گرفت که بر اساس آن، امارت اسلامی به آن ها دوباره اجازه فعالیت داد.

گروه طالبان در این اعلامیه، تعهد امنیتی را که قبلا با کمیتهء بین المللی صلیب سرخ کرده بود دوباره معتبر می داند و به تمام مجاهدین هدایت می دهد که زمینه فعالیت های کمیته صلیب سرخ را مساعد ساخته و به حفاظت کارمندان و اجناس این اداره توجه نمایند.

این درحالی است که پیش از این، گروه طالبان در بیانیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده‌ بود، تصریح نموده بود که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به تعهداتش با این گروه درست عمل نکرده و بخش واکسینه سازمان جهانی بهداشت ( WHO) هم "فعالیت‌های مشکوک" انجام می‌دهد. بنابراین تا اطلاع ثانوی، امنیت کارمندان این نهاد را در افغانستان تضمین نمی‌کنند.

همکاری طالبان با کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد