همکاری-های-اتحادیه-اروپا-درافغانستان-تداوم-می-یابد

رئیس جمهورغنی در دیدار با سفرای کشور های اروپایی در کابل در مورد نشست های آینده پروسه کابل، که یک ماه قبل برگزار شده بود، بحث و تبادل نظر نموده و بر همکاری های همه جانبه تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور کشور با مایکل ‌میلبن نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان و سفرای کشورهای آن اتحادیه، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو‌جانب در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی، پروسه کابل و آیندۀ آن و مناسبات افغانستان با جامعۀ بین‌المللی بخصوص اتحادیه اروپا، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس‌جمهور از اشتراک و حمایت‌ فعال سفرای کشور‌های اتحادیۀ اروپا در نشست پروسۀ کابل که آنرا به موفقیت رساندند، تشکری کرد.

 همچنان رئیس‌جمهور کشور از تداوم کمک‌های کشورهای اتحادیۀ اروپا در عرصه های مختلف بخصوص انتخابات، امنیت، انکشاف، صحت و معارف و ایستادگی آنان در کنار مردم افغانستان، قدردانی نمود.

در مقابل مایکل میلبن نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان به نمایندگی از دیگران صحبت کرده گفت که ما از پیشرفت‌های افغانستان در عرصه‌ های مختلف، حمایت و پشتیبانی می کنیم و آمادۀ هرگونه همکاری در این راستا هستیم.

وی روابط میان افغانستان و اتحادیه اروپا را دیرینه خواند و از تداوم همکاری های این اتحادیه با افغانستان یکبار دیگر اطمینان داد.

رئیس‌جمهور به سفرای مذکور پیشنهاد کرد که همچون جلسات به منظور گسترش هر چه بیشتر روابط افغانستان و اتحادیۀ اروپا، در آینده نیز تدویر یابد.

سفرای کشورهای اتحادیۀ اروپا از پیشنهاد رئیس‌جمهور استقبال کردند و از اینکه دولت افغانستان به امنیت دیپلومات‌ها و نمایندگی های سیاسی و دیپلوماتیک توجه خاص دارد، ابراز امتنان نمودند.

در اخیر این دیدار، رئیس‌جمهور غنی یکبار دیگر از حمایت و همکاری شرکا و سازمان های بین المللی و موسسات کمک کننده به افغانستان، تشکری کرده گفت که تامین امنیت شما برای ما مهم است

همکاری های اتحادیه اروپا درافغانستان تداوم می یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد