هند-از-خاک-افغانستان-علیه-پاکستان-استفاده-می‌کند

جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان یک‌بار دیگر ادعا کرده که پناه‌گاه‌های امن هراس‌افگنان در خاک افغانستان هستند و هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان گفته‌است که پاکستان در مبارزه با تروریزم متعهد است اما با ادعای استفادۀ هند از خاک پاکستان علیه افغانستان، از این مسئله اظهار نگرانی کرده‌است.

ارتش پاکستان با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که جنرال قمر این اظهارات را روز گذشته در دیدار با جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا بیان داشته‌است.

ارتش پاکستان هم‌چنان برعکس همه ادعاها بالای آن کشور، ادعا می‌کند که هراس‌افگنان در خاک افغانستان پناه‌گاه‌های امن دارند.

هرچند ارتش پاکستان این را هم می‌گوید که هنوز هم شمار اندکی از خاک پاکستان علیه امنیت افغانستان فعالیت می‌کنند.

اما حکومت افغانستان باور دارد نه تنها پناه‌گاه‌های امن هراس‌افگنان در پاکستان هستند که آن کشور از تروریستان حمایت و پشتی‌بانی نیز می‌کند.

رییس ستاد ارتش پاکستان هم‌چنان از تلاش کشورش برای نابودی عناصر ضد امنیت منطقه خبر داده و گفته‌است تمام نیرویش را در این زمینه به کار گرفته‌است.

این در حالی‌ست که حکومت افغانستان به هیچ عنوانی از عمل‌کرد پاکستان در زمینۀ تعهدات آن کشور راضی نیست و هم‌چنان نسبت به این مسئله معترض است.

روز گذشته شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی رییس جمهور در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که پاکستان تا به حال هیچ گام عملی را در زمینۀ تعهداتی که انجام داده، نبرداشته‌است.

چندی پیش و به دنبال اعلام استراتیژی امریکا برای افغانستان و آسیای جنوبی، جنرال بجوا طی سفری به کابل آمد و ظاهرا تعهدات جدیدی را نیز با حکومت داشت که به نظر آن تعهدات نیز در کنار تعهدات پیشینش گذاشته شده‌است.

هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد