هند-و-داعش-هر-دو-بدنبال-ایجاد-شکاف-در-افغانستان-هستند

وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید که ضمن فعالیت‌های تخریبی گروه داعش، برخی قدرت‌ها مانند هند نیز خواهان صلح در افغانستان نبوده و با ایجاد شکاف در این روند اهداف خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به تازگی در گفتگویی رسانه‌ای گفته‌است که برخی قدرت‌ها خواهان صلح در افغانستان نیستند و با ایجاد شکاف در این روند اهداف خود را دنبال می‌کنند.

او گفته‌است: «یکی از قدرت‌هایی که خواهان صلح در افغانستان نیست در همسایگی پاکستان قرار دارد، و کشورهای دنیا باید توطئه‌های این کشور را زیر نظر داشته باشند.»

وزیر خارجه پاکستان همچنین علاوه کرد که داعش و سایر گروه‌های شبه‌ نظامی، مانع بزرگی در مسیر صلح افغانستان هستند.

قریشی علت تأخیر در آغاز مذاکرات داخلی صلح افغانستان را اختلافات سیاسی درونی کشور خوانده‌است.

به گفته او، به دنبال توافق سیاسی بین اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله، به زودی زندانیان طالبان آزاد و روند صلح از سر گرفته خواهد شد.

در حال حاضر، حکومت افغانستان به دنبال خشونت‌های اخیر، روند رهایی زندانیان طالبان را متوقف کرده و نیروهای دولتی نیز در برابر طالبان از حالت دفاعی فعال به حالت تهاجمی تغییر عملکرد داده‌اند.

این درحالی است که مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله کشور می‌گوید که طالبان نه تنها اراده‌ی برای تامین صلح ندارند بلکه با پشتیبانی پاکستان می‌خواهند چند ولایت را زیر تصرف آورده و رهبری‌شان را به افغانستان انتقال دهند.

هند و داعش هر دو بدنبال ایجاد شکاف در افغانستان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد