هواداران-دوستم-دفاتر-کمیسیون-انتخابات-در-شش-ولایت-را-بستند

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که دفاتر کمیسیون انتخابات در ولایات بلخ، فاریاب، تخار، سمنگان، جوزجان و سرپل از سوی هواداران جنرال دوستم بسته شده است.

به گزارش افغان نیوز: سید حفیظ‌الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که هواداران جنرال دوستم در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری، دفاتر کمیسیون انتخابات را در ولایت های بلخ، فاریاب، تخار، سمنگان، جوزجان و سرپل بسته کرده اند.

وی از معترضان انتقاد کرده که بستن دفاتر کمیسیون انتخابات هیچ گونه توجیه ندارد و ما از حکومت می‌خواهیم، تا این دفاتر را دوباره باز کند.

آقای هاشمی همچنان هشدار داده که بستن دفاتر کمیسیون انتخابات در این مرحله حساس، بر انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی آینده تاثیر منفی می‌گذارد.

معترضان هشدار داده‌اند، تازمانیکه قیصاری آزاد نشود و همچنان جنرال دوستم به کشور برنگردد، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

از سویی دیگر، معترضان طی چند روز گذشته، بندر آقینه فاریاب و همچنان شاهراه کابل- بلخ را به‌روی موترهای باربری مسدود کرده‌اند.

قرار است که کمیسیون انتخابات امروز در این زمینه نشست اضطراری برگزار کند. این درحالی است که اعتراض هواداران جنرال دوستم به بازداشت نظام‌الدین قیصاری، از ده روز به این طرف در شماری از ولایات شمالی جریان دارد.

هواداران دوستم دفاتر کمیسیون انتخابات در شش ولایت را بستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد