هیأت-بلند-رتبه‌ی-دولتی-برای-بررسی-حملات-راکتی-پاکستان-به-قندهار-رفت

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده که یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به ریاست معاون این دفتر برای بررسی همه‌جانبه‌ی حملات راکتی نظامیان پاکسانی، به ولایت قندهار رفته است.

به گزارش افغان نیوز: شورای امنیت ملی کشور در تویتی گفته است که این هیأت دولتی با ترکیب نمایندگان ادارات مختلف، امروز (یک‌شنبه، ۱۲ اسد) به قندهار رفته است.

سه روز پیش در پی حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان در مربوطات ولسوالی اسپین‌بولدک ولایت قندهار، ۱۵ غیرنظامی از جمله یک کودک کشته و ۸۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

پس از حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر ولسوالی اسپین بودک قندهار درگیری میان نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان نیز آغاز شد.

وزارت خارجه‌ی افغانستان این حملات نظامیان پاکستانی را محکومت کرده و خواستار شناسایی عوامل آغاز جنگ شده است.

وزارت خارجه با نشر اعلامیه گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان درحالی که همیشه طرفدار صلح و حفظ آرامش در امتداد خط فرضی دیورند هستند، در عین حال توان کامل دفاع از مردم و دادن پاسخ به چنین حملاتی را نیز دارند.

روز گذشته شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در یک نشست خبری گفت که آن‌چه در منطقه چمن در مرز افغانستان رخ داد، نباید اتفاق می‌افتاد. او گفته است که ارتش پاکستان آغازگر جنگ نبوده است.

هیأت بلند رتبه‌ی دولتی برای بررسی حملات راکتی پاکستان به قندهار رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد