هیئت-افغانستان-برای-اشتراک-در-نشست-مجمع-عمومی-انترپول-عازم-اندونیزیا-شد

هیئت افغانستان به رهبری عبدالرحمان رحمان معین ارشد وزارت داخله برای اشتراک در هشتادوپنجمین نشست مجمع عمومی انترپول وارد اندونیزیا شد و قرار است موضوع وجود پایگاه های تروریستی در کشور های منطقه را در این نشست مطرح نماید.

به گزارش افغان خبر: معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله که در راس یک هیئت از مسوولین عالی رتبه وزارت امور داخله برای اشتراک در مجمع عمومی انترپول عازم اندونیزیا شده است، گفت که در این نشست، پیرامون چگونگی مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته سخنرانی میکند.

وی همچنان از کشور های عضو این مجمع خواهد خواست که برای مبارزه موثر با جرایم گوناگون جنایی، از جمله جرایم سازمان یافته و تروریستی که بوسیله باند ها و شبکه های تروریستی و جنایت کار انجام می شود، افغانستان را همکاری بیشتر نمایند.

معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله را در سفر به اندونیزیا، مل پاسوال سید افندی، رییس اداره انترپول وزارت امور داخله نیز همراهی می کند.

معین ارشد امور امنیتی افزود که، در نشست مذکور همچنان هیئت افغانستان به موجودیت مراکز و پناه گاه های تروریستان در کشور های همسایه، و آسیب پذیری افغانستان از ناحیه عبور و مرور جنایت کاران و تروریستان تاکید خواهد کرد.

در این نشست، مقام های امنیتی و مسوولین انترپول از 164 کشور عضو مجمع عمومی انترپول اشتراک کرده اند.

تقویت ظرفیت اداره های انترپول در تمامی کشور های عضو، تقویت و گسترش همکاری های منطقه یی و جهانی پیرامون مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریستی، تدوین استرایتژی پولیس جهانی، و افزایش همکاری های مرزی میان کشور های عضو در امر جلوگیری از عبور و مرور تروریستان از مرز های کشورها، موضوعات عمده‌ی مورد بحث در هشتادوپنجمین مجمع عمومی انترپول در اندونیزیا را تشکیل می دهد.

نشست متذکره امروز توسط، معاون رییس جمهوری اندونیزیا گشایش یافت و قرار است برای سه روز ادامه یابد و معاون رییس جمهوری اندونیزیا، در سخنانی که در مراسم گشایش این نشست داشت، برمبارزه مشترک جهانی با جرایم و تروریزم تاکید کرد.

هیئت افغانستان برای اشتراک در نشست مجمع عمومی انترپول عازم اندونیزیا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد