هیئت-بلندپایه-پاکستانی-به-کابل-رسید

یک هیئت بلندپایه پاکستانی به رهبری محمدصادق، نماینده ویژه اسلام آباد در امور افغانستان وارد کابل شده است.

به گزارش افغان نیوز: سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان برای صلح افغانستان در راس یک هیأت عالی رتبه، امروز یک‌شنبه(۵، ثور) وارد کابل شده است.

این هیئت قرار است در مورد گفت‌وگوهای صلح، مسایل امنیتی و همکاری‌های دوجانبه با مقام‌های افغانستان دیدار و مذاکره کند.

این در حال است که پیش از این مقام‌های ارشد امنیتی و استخباراتی دوکشور با میانجگری دولت بریتانیا در بحرین باهم دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

حمدلله محب، مشاور امنیت ملی، گفته بود که همراه با احمدضیا سراج، رئیس عمومی امنیت ملی و یاسین ضیا، رئیس ستاد ارتش با قمر جاوید بجواه، رئیس ستاد ارتش پاکستان و فیض حمید، رئیس سازمان استخبارات نظامی این کشور (آی‌اس‌آی) دیدار کرده‌اند.

وی همچنان بیان داشته بود که به ادامه گفته‌های قبلی خود تاکید می‌کنم که تنها مذاکره با گروه طالبان باعث برقراری صلح در کشور نمی‌شود و باید توافق پاکستان را نیز باخود داشته باشیم.

انتظار می‌رود که در ترکیب هیئت فعلی نمایندگان سیاسی، نظامی و استخباراتی پاکستان حضور داشته باشند و روی همین محور با جانب افغانستان گفت‌وگو خواهند کرد.

این درحالی است که دولت افغانستان بارها اسلام‌آباد را متهم به همکاری با گروه طالبان و حمایت همه‌جانبه از این گروه کرده است، اتهامی که همواره از سوی پاکستان تکذیب شده است.

هیئت بلندپایه پاکستانی به کابل رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد