هیئت-مذاکره-کننده-حکومت-به-غنی-معلومات-داد

هیات مذاکره کنندۀ دولت جمهوری اسلامی افغانستان در رابطه به دور اول مذاکرات، به رئیس جمهور غنی معلومات ارائه نمود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، امروز شنبه(29، قوس) با رئیس و اعضای هیات مذاکره کنندۀ دولت افغانستان، در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار که بانوی اول کشور، معاونین ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی نیز حضور داشتند، هیات مذاکره کنندۀ دولت گزارش خویش را از دور اول مذاکرات با گروه طالبان در دوحه، با رئیس جمهور شریک ساختند.

آقای غنی از هیات مذاکره کنندۀ تشکر کرد که در دور اول مذاکرات با گروه طالبان، به گونۀ مؤثر از افغانستان نمایندگی کردند. وی افزود که هیات مذاکره کننده، انکشافات در دور اول مذاکرات دوحه را با مردم شریک سازند.

رئیس جمهور با تاکید بر شریک ساختن نظریات تمام اقشار مردم در پروسۀ صلح، به اعضای هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان هدایت داد که قبل از آغاز دور دوم مذاکرات، با اقشار مختلف مردم مشوره نمایند تا در مذاکرات به گونۀ مطلوب از آنان، نمایندگی صورت گیرد.

این درحالی است که مذاکرات صلح افغانستان در دوحه پس از ۳ ماه از آغاز گفت و گوها برای ۲۰ روز تعطیل شد که علی رغم اعلام تعطیلی برای دیدار با خانواده ها، گمانه زنی هایی را نیز در پی خواهد داشت.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در تازه ترین توئیت‌های خود بدون اشاره به تعطیلی ۲۰ روزه مذاکرات قطر نوشت که مراحل بعدی مذاکرات باید در داخل افغانستان به پیش برده شود.

هیئت مذاکره کننده حکومت به غنی معلومات داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد