هیات-امریکا-و-افغانستان-در-دوحه-روی-ثبات-اقتصادی-بحث-می‌کند

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که هیات‌های امریکایی و امارت اسلامی در دوحه روی ثبات اقتصادی و بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان، گفتگو می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امریکا شب گذشته (چهارشنبه، 8 سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته که هیات این کشور به رهبری توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در دوحه، پایتخت قطر با مقامات بلندپایه طالبان ملاقات می‌کند.

در اعلامیه آمده است که امریکا بر پیشبرد علایق خویش در افغانستان از جمله مبارزه با دهشت افگنی، ثبات اقتصادی، موضوع حقوق بشر، گذار مصوون افرادی که زندگی شان در افغانستان در خطر است و بازگشایی مکاتب دختران تمرکز دارد.

طبق اعلامیه این اهداف با دنبال کردن سیاست انزوا به دست نمی‌آید اما؛ به هیچ کدام از این تعاملات نباید به دیده مشروعیت بخشیدن به طالبان یا به اصطلاح حکومت آنان، دیده شود.

در ترکیب هیات امریکا که قرار است با هیات افغانستان به رهبری امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه دیدار کنند، ماریا لونگی، معاون دستیار اداره‌ای ایالات متحده برای انکشاف بین المللی و ادار لیوی، معاون جنرال قنسول وزارت مالیه امریکا شام هستند.

وزارت خارجه امارت اسلامی نیز روز گذشته اعلام کردند که یک هیات به رهبری امیرخان متقی برای گفتگو با امریکا به دوحه رفته است. در ترکیب این هیات، مسوولان وزارت مالیه و بانک مرکزی افغانستان شامل هستند.

در اعلامیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که در این نشست افزون بر موضوعات سیاسی، بیشتر بر بخش‌های اقتصادی و بانکی تمرکز خواهد شد.

بااین همه، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده که مقام‌های امریکا با مقام‌های طالبان روی چارچوبی کار می‌کند تا افغانستان به ذخایر پولی بانک مرکزی این کشور دسترسی پیدا کند.

هیات امریکا و افغانستان در دوحه روی ثبات اقتصادی بحث می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد