هیات-طالبان-برای-حل-منازعات-کوچی‌ها-به-بهسود-رسید

امارت اسلامی طالبان هیاتی را به منظور رسیدگی به مشکلات کوچی‌ها و هزاره‌ها به ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک فرستاده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت سرحدات اقوام و قبایل طالبان در یک رشته توییت نوشته‌است که ملا نورالله نوری؛ سرپرست این وزارت رهبری این هیات را برعهده دارد.

همچنین مولوی شمس‌الدین شریعتی؛ دادستان کل، مولوی نورجلال؛ معاون وزیر داخله، حاجی نجیب معاون؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ و مولوی فضلی؛ معین وزارت زراعت طالبان نیز در ترکیب این هیات حضور دارند.

تلویزیون ملی که از سوی طالبان کنترل می‌شود نیز گزارش داده‌است که این هیات با مردم هزاره و کوچی‌ها و همچنین مسئولان محلی دیدار و گفتگو داشته‌است.

گفته شده که در این نشست، کمیسیون مشترکی تشکیل شده تا در زمینه حل اختلافات میان هزاره‌ها و کوچی‌ها کار کند.

در توییت وزارت سرحدات، اقوام و قبایل طالبان آمده‌است: «کمیسیون به دنبال یافتن راه حل‌های مناسب و دست‌یابی به تفاهم در مورد برخی مسائل دیگر از جمله گلایه‌های مردم است.»

این در حالی ‌است که معضل کوچی‌ها و هزاره‌ها در بهسود از سال‌ها به این‌سو ادامه دارد.

پیش از این، دولت قبلی نیز هیات‌هایی را برای حل اختلافات هزاره‌ها و کوچی‌ها به بهسود فرستاده‌بود؛ اما این مشکل همچنان ادامه دارد.

ساکنان محلی، کوچی‌های مهاجم را متهم به تاراج مراتع و کشتزارها، غصب زمین‌های شخصی، استفاده از سلاح، زورگویی و طرح ادعاهای ناروا درباره گم‌شدن مواشی‌شان می‌کنند.

هیات طالبان برای حل منازعات کوچی‌ها به بهسود رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد