هیات-قضایی-ایران-با-متقی-گفتگو-کرد

رسانه‌های ایران گزارش دادند که کاظم غریب‌آباد، معاون امور بین‌المللی قوه قضاییه این کشور در راس هیاتی عازم کابل شده و با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا دیدار وگفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که هیات ایرانی روز گذشته (30 جدی) در دیدار با آقای متقی در مورد مبارزه با تروریسم و استرداد مجرمان گفتگو کرده است.
در گزارش این رسانه آمده است‌ که دو طرف در این دیدار «درباره‌ طیفی از موضوعات مانند مقابله‌ جدی با تروریسم و گروه‌های تکفیری و تشکیل کمیته‌ مشترک قضایی در این رابطه، انتقال تجربیات قضایی ایران به افغانستان، انتقال محکومان و استرداد مجرمان گفتگو کرده‌اند».
ایرنا گفته است که هیات قضایی این کشور در جریان این سفر با رییس شورای قضایی، دادستان کل و برخی از اعضای شورای قضایی ا.ا نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه  ا.ا با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که آقای متقی در این دیدار در مورد همکاری میان دو کشور در بخش رسیدگی به زندانیان، اجرای توافق‌نامه‌ استرداد زندانیان، یافتن مکانیسم‌های بدیل برای شهروندان محکوم‌ به اعدام افغانستان در ایران‌ و همکاری در زمینه‌ موضوعات حقوقی و جنایی مهاجران، مفصل حرف زده است.
در اعلامیه وزارت امور خارجه آمده است که آقای غریب‌آبادی در این دیدار در مورد «شکنجه‌» شهروندان افغانستان در ایران گفته است: «ما در این زمینه موقف قوی داریم و با هماهنگی‌های لازم و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، اقدامات لازم در آینده انجام خواهد شد».
بر بنیاد اعلامیه، ‌ معاون‌ قوه قضاییه‌ ایران بر همکاری و هماهنگی با ا.ا در بخش قضایی تأکید کرده است.
با این حال، وزارت خارجه‌ گفته است که این سفر در ادامه‌ دیدارها میان مقام‌های قضایی دو‌ طرف است و سال گذشته هیاتی از بخش قضایی ا.ا به تهران سفر کرده بود.

هیات قضایی ایران با متقی گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد