هیچ-کارمند-دولتی-حق-مداخله-در-انتخابات-را-ندارد

رییس جمهور غنی در جلسۀ کابینه تاکید داشت؛ برگزاری انتخابات شفاف یکی از وظایف مهم دولت افغانستان می‌باشد، بنابراین هیچ‌یکی از کارمندان از موقف و یا امکانات دولتی به نفع کاندیدان، نباید استفاده کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این جلسه گفت که جامعۀ جهانی در کنفرانس بروکسیل از تلاش‌های حکومت افغانستان در راستای اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی، تجربۀ موفقانه روند صلح و آتش‌بس و مبارزه با فساد اداری، تقدیر کرد.

وی افزود که اصلاحات باید در همه نهادها ادامه پیدا کند تا در کنفرانس ژنیو که قرار است در عرصۀ نتایج کار کرد نهادهای ملکی دایر گردد، حکومت افغانستان دستاوردهای قابل ملاحظۀ را داشته باشد.

رئیس‌جمهور غنی تاکیدنمود که برگزاری انتخابات ولسی‌جرگه و ریاست‌جمهوری یکی از وظایف مهم دولت افغانستان می‌باشد و رهبری حکومت وحدت ملی از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است تا تاریخ دقیق برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به زودی اعلام نماید.

آقای غنی تصریح‌ نمود که هیچ کارمند دولتی حق مداخله در انتخابات را ندارد و هیچ‌یک از آنان از موقف و یا امکانات دولتی به نفع کاندیدان، نباید استفاده کنند.

رئیس‌جمهور خطاب به دکتور محمدهمایون قیومی سرپرست وزارت مالیه گفت که امیدواریم با پشت کار، مدیریت و کارآیی ایشان، چشمه‌های عایداتی به‌صورت دقیق مدیریت گردد تا بتوانیم الی سال ۲۰۲۴ راه رسیدن به خودکفایی را به‌صورت سریع بپیمائیم.

هیچ کارمند دولتی حق مداخله در انتخابات را ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد