هیچ-کسی-آینده-افغانستان-را-پیش‌بینی-نمی‌تواند

نخست وزیر پاکستان با اشاره به‌این‌که هیچ کسی آینده تحولات افغانستان را پیش‌بینی نمی‌تواند، گفت: تنها خواست و منافع ما این است که دولت آینده در کابل به هند اجازه عملیات علیه اسلام‌آباد را ندهد.

به گزارش افغان نیوز: عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با مجله اشپیگل گفته است که ما هیچ ترجیحی در افغانستان نداریم و یگانه منافع ما اجازه ندادن عملیات هند بر علیه پاکستان از خاک این کشور از سوی دولت آینده کابل است.

وی گفته است که این موضوع را با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی نیز در میان گذاشته است.

آقای خان گفته است که هیچ کسی آینده تحولات افغانستان را پیش‌بینی کرده نمی‌تواند، اما چیزی که من می‌خواهم بگویم این است که پس از افغانستان بیشترین نیاز به صلح را پاکستان دارد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرده که دولت‌اش همواره نقش مشوق در گفت‌وگوهای صلح افغانستان را بازی کرده است.

پاکستان حضور فعال دولت هند در افغانستان را تهدیدی علیه منافع ملی خود می‌داند و بارها ادعا کرده است که نیروهای استخباراتی هند از خاک افغانستان برای ضربه زدن به پاکستان استفاده می‌کنند.

ادعای که همواره از سوی کابل و دهلی نو تکذیب شده است. دولت افغانستان این ادعاهای دولت پاکستان را بهانه‌تراشی اسلام‌آباد برای حمایت از طالبان قلم‌داد می‌کند.

از سوی هم، کابل و دهلی نو روابط نزدیکی باهم دارند و دولت هند یکی از حامیان مهم افغانستان در دو دهه گذشته بوده است.

اختلافات هند و پاکستان برسر مسئله کشمیر سبب شده که اسلام آباد حضور دهلی نو را در افغانستان تهدیدی برعلیه امنیت ملی خود تلقی کند.

هیچ کسی آینده افغانستان را پیش‌بینی نمی‌تواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد